Gombafogyasztást népszerűsítő kampány indul az Európai Unió társfinanszírozásával
Az „Európai gomba, a rejtett gyöngyszem” szlogennel gombafogyasztást népszerűsítő kampányt indít a European Mushroom Growers Promo Group (GEPC Promo) az Európai Unió társfinanszírozásában Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban – közölte a több nemzeti szakmai szervezetet képviselő GEPC Promo csütörtökön az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A tájékoztatás szerint az 5 millió eurós kampány három év alatt várhatóan 28 millió eurós forgalomnövekedést eredményez. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az európai gomba számos előnyére, fontos szerepére az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásban. „Megfizethető, egész évben elérhető, változatos, gazdag, könnyen elkészíthető, rendkívül fenntartható, semmi sem hiányzik, az európai gomba egy valódi kincs” – fogalmaznak a közleményben.
Az európai gombatermelő ágazat éves forgalma több mint 1,5 milliárd euró
A legnagyobb európai gombatermesztő Lengyelország és Hollandia, ők a teljes európai termelés több mint 50 százalékát adják, majd szorosan követi őket Spanyolország. A legnagyobb mennyiségben termesztett fajta a csiperkegomba. A termelés 2020-ban elérte az 1 063 700 tonnát, amelyből 64 százalék a frissáru piacra, 36 százalék pedig feldolgozásra került.
A gombatermesztés jelentős beruházásokat igényel, de ezek a számok az elmúlt években viszonylag stabilak maradtak
A mintegy 2900 európai termelőt jelentő ágazat a foglalkoztatás szempontjából is nagyon fontos, több mint 40 000 közvetlen munkahelyet biztosít, különösen a vidéki területeken – írják a közleményben. Megjegyezték, a friss gomba értékesítésének 70 százaléka kiskereskedelmi láncokon keresztül történik, főként hipermarketekben és szupermarketekben, a fennmaradó 30 százalék a vendéglátóipari felhasználást szolgálja. Az elmúlt években mind a kiskereskedők, mind az éttermek által fizetett felvásárlási ár nagyon stabil maradt, mintegy 3 euró körül alakult kilogrammonként.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >