GKI: Januárban novemberi szintjére emelkedett a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index januárban a decemberi jelentős csökkenést követően csaknem novemberi szintjére erősödött vissza. Az index értéke az év első hónapjában (-33,8 pont) 4,7 ponttal emelkedett, de így is érezhetően elmarad a tavaszi zuhanást követő eddigi, júliusi csúcsától (-26,9 pont), s különösen a járvány előtti -12 pont körüli értékétől. Igaz, az áprilisi pánikot jellemző -50 pont körüli értékhez képest számottevő a javulás. Az adatfelvétel módszerét 2020. áprilistól-júliusig, valamint 2021. januártól kényszerűségből újra változtatni kellett. A személyes interjúk helyébe ismét az online felmérés került.
Januárban a lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását az előző hónaphoz képest közepesen javulónak értékelte, s ezzel összességében az áprilisi esés csaknem 60%-a visszaépült. A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése is valamelyest javult januárban, de e téren az áprilisi esésnek mindössze 44%-át sikerült ledolgozni. Áprilisban a legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött, itt a decemberi esést januárban is jelentős romlás követte, így összességében a pesszimizmus erősödésének mindössze egynegyedét sikerült eltüntetni. A saját jövőbeli megtakarítási képesség megítélése a 2019 nyárközepi értékre emelkedett vissza (amiben azonban a kényszerű módszertani váltásnak is szerepe lehetett). Ugyancsak kedvezőbb lett, jelentősen csökkent a fogyasztók inflációs várakozása, akik javulónak érzékelték a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségét is. A jelenlegi megtakarítási helyzet megítélése januárban javult az előző hónaphoz képest. érzékelték az emberek.
Kapcsolódó cikkeink
Pesszimistább a GKI a kormánynál növekedés, infláció és államháztartási hiány tekintetében
A GKI nem változtatott a 2024-re 2-2,5%-os növekedést váró prognózisán. Inflációs…
Tovább olvasom >A GKI konjunktúraindexe áprilisban csökkent
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >