Furcsa dolog történik a ruhapiacon

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 03. 21. 11:29

A Vatera friss statisztikái szerint a használt ruházati és cipőtermékek iránti kereslet növekszik Magyarországon, különösen a sportruházat, luxusmárkák és molettekre szabott termékek körében. A legnagyobb online piactér 2023-as forgalmi adatait elemezve kiderült, hogy a tranzakciók háromnegyede felnőtt méretű ruházatot és női lábbeliket foglal magában.

A felnőtt női ruházati termékek dominálnak a Vaterán eladott termékek között, míg a cipők és lábbelik esetében kétszer annyi női modellt értékesítenek, mint férfiakét. A tranzakciók által generált forgalomban azonban már más a helyzet: a női ruhák a forgalom felét, míg a férfi ruhák a forgalom harmadát adják, a gyermekruházat pedig kicsivel több mint ötödét.

A használt ruhák iránti kereslet növekedése mögött nemcsak gazdasági tényezők állnak, hanem az egyre népszerűbb vintage stílus és a divatipar által támogatott quiet luxury trend is. A Vatera marketingmenedzsere szerint az autentikus vintage darabok és a minőségi alapanyagokból készült, logómentes luxusmárkák klasszikus termékei könnyen beszerezhetőek ezeken a platformokon.

A Vatera által közzétett keresési statisztikák szerint a legnépszerűbb ruha-, sport- és divatmárkák között a Nike és Adidas vezet, míg a harmadik legnépszerűbb kifejezés a molettekre vonatkozik. A női ruházati termékek közül leginkább a felsőruházat, fehérneműk, egész ruhák és nadrágok iránt érdeklődnek, míg a férfiak főként felsőruházatot, nadrágokat, kabátokat és mellényeket keresnek.

Kapcsolódó cikkeink