Forduló széljárás: csökkenésből növekedés
A járványhelyzet márciusi kirobbanása óta az impulz kosarak drámaian csökkentek: a Hazai Láncok forgalmi számai alapján már csak 39%-át teszik ki az összkosárszámnak. Ennek köszönhetően forgalmi súlyuk is csökkent, és mostanra csupán mindössze 15%-ot képviselnek a Hazai Láncok értékesítéséből.
A csökkenő trendet nyilvánvalóan az impulz kategóriák szenvedték meg a legjobban, köztük az energia- és sportitalok. A járvány első három hónapjában a kategória több mint 19%-ot veszített a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Andreas Christou, a RetailZoom Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint, noha még korai arról beszélni, hogy túlvagyunk a nehezén, az utolsó három hónapban a kategória egyértelműen az erősödés jeleit mutatta, értékbeni forgalma ebben az időszakban már 1,2%-kal múlta felül a tavalyi évet. Ezt annak ellenére produkálta a kategória, hogy az impulz kosarak továbbra is (kb. 40%-kal) elmaradnak a tavalyi év szintjétől.
– A fejlődés annak köszönhető, hogy az innovációk kiválóan teljesítettek, és új vásárlókat hoztak. Az egyik legkiemelkedőbb ilyen termék a Red Bull által piacra dobott új, szezonális, görögdinnyés íz, amely hatalmas sikernek bizonyult. A Hazai Láncok történetében először ez az ízesített termék maga mögé utasította a márka ún. hagyományos ízeit, és egészen a Red Bull család második helyéig jutott. A márka értékesítéséből mintegy 16%-os részesedést hasított ki, s a teljes energiaital kategóriában is letette a névjegyét a maga 4,4%-os piacrészével! Ezen innováció nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a kategória végre meglássa a fényt a pandémia okozta alagút végén – hangsúlyozza Andreas Christou.
– Ezzel az eredménnyel az idei piros színű termékünk a legsikeresebb nyári, illetve ízesített Red Bull termék pozíciójába lépett elő. Szeretnénk ezt az ízélményt továbbra is biztosítani fogyasztóink részére, ezért idei innovRed Bull Red néven, immár állandó szortimentünk részeként 2020 októberétől folyamatosan megtalálható a polcokon – mondja Merkler Edit, a Red Bull off premise menedzsere. //
Kapcsolódó cikkeink
Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Keurig Dr Pepper a Ghost energiaital-márkát
A 7Up gyártója első körben 60%-os részesedést vásárol a márkában…
Tovább olvasom >Nébih: jelölési problémákat találtak az energiaitaloknál
Energiaitalokat vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), biztonsági probléma nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >