Forduló széljárás: csökkenésből növekedés
A járványhelyzet márciusi kirobbanása óta az impulz kosarak drámaian csökkentek: a Hazai Láncok forgalmi számai alapján már csak 39%-át teszik ki az összkosárszámnak. Ennek köszönhetően forgalmi súlyuk is csökkent, és mostanra csupán mindössze 15%-ot képviselnek a Hazai Láncok értékesítéséből.
![Andreas Christou, RetailZoom](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/11/Andreas-Christou-Retai_opt-e1606769438860-226x300.jpeg)
Andreas Christou ügyvezető igazgató RetailZoom
A csökkenő trendet nyilvánvalóan az impulz kategóriák szenvedték meg a legjobban, köztük az energia- és sportitalok. A járvány első három hónapjában a kategória több mint 19%-ot veszített a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Andreas Christou, a RetailZoom Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint, noha még korai arról beszélni, hogy túlvagyunk a nehezén, az utolsó három hónapban a kategória egyértelműen az erősödés jeleit mutatta, értékbeni forgalma ebben az időszakban már 1,2%-kal múlta felül a tavalyi évet. Ezt annak ellenére produkálta a kategória, hogy az impulz kosarak továbbra is (kb. 40%-kal) elmaradnak a tavalyi év szintjétől.
– A fejlődés annak köszönhető, hogy az innovációk kiválóan teljesítettek, és új vásárlókat hoztak. Az egyik legkiemelkedőbb ilyen termék a Red Bull által piacra dobott új, szezonális, görögdinnyés íz, amely hatalmas sikernek bizonyult. A Hazai Láncok történetében először ez az ízesített termék maga mögé utasította a márka ún. hagyományos ízeit, és egészen a Red Bull család második helyéig jutott. A márka értékesítéséből mintegy 16%-os részesedést hasított ki, s a teljes energiaital kategóriában is letette a névjegyét a maga 4,4%-os piacrészével! Ezen innováció nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a kategória végre meglássa a fényt a pandémia okozta alagút végén – hangsúlyozza Andreas Christou.
![Merkler Edit, RedBull](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/11/Merkler-Edit-RedBull-O_opt-e1606769856853-218x300.jpeg)
Merkler Edit
off premise menedzser
RedBull
– Ezzel az eredménnyel az idei piros színű termékünk a legsikeresebb nyári, illetve ízesített Red Bull termék pozíciójába lépett elő. Szeretnénk ezt az ízélményt továbbra is biztosítani fogyasztóink részére, ezért idei innovRed Bull Red néven, immár állandó szortimentünk részeként 2020 októberétől folyamatosan megtalálható a polcokon – mondja Merkler Edit, a Red Bull off premise menedzsere. //
Kapcsolódó cikkeink
Íme a Red Bull Ládaderbi legjobbjai
16 év után tért vissza Budapestre a Red Bull Ládaderbi,…
Tovább olvasom >Sub Bass Monster nagykoncerttel vár az őrült járgányok versenye
Vasárnap 16 év után tér vissza Budapestre a Red Bull…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a nemzeti dohányboltok súlya az FMCG-forgalomban
A Nemzeti Dohánybolt Panel 2023. április–2024. márciusi dohánytermékek nélküli FMCG-forgalma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >