Food-to-go trendek 2020
A fogyasztói életstílus változásával a food-to-go továbbra is jelentős növekedési lehetőséget kínál a retailereknek és a gyártóknak. Az IGD öt fő irányt határoz meg, amelyek meghatározzák 2020 elvitelesétel-trendjeit.
Alkalmazkodás a változó fogyasztói trendekhez, egészséges élelmiszerek, fenntarthatóság, idő- és pénzbarát változtatások a vásárlásban, rugalmasság és alkalmazkodóképesség – ezek jellemzik a food-to-go trendeket az idei évben.
Átalakuló üzletterek
A food-to-go híd a retail és az ételszolgáltató szektor között. Mindkét terület számára komoly kihívást jelent az állandóan változó vásárlói és fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodás és a hagyományos modellek feladása. A food-to-go-t a cégek kiváló iránynak tartják, amely segítségével új vásárlókat vonzhatnak és növelhetik eladásaikat.
Éppen ezért a kiskereskedők gőzerővel alakítják át kihasználatlan boltterületeiket, hogy mini ételudvarokat alakítsanak ki. Az étteremláncok is egyre jobban kihasználják az elviteles ételben rejlő lehetőségeket. 2020 az az év lesz, amikor egyre több lassan feltörekvő cég használja majd a food-to-go-t saját növekedése eszközeként.
Fókuszban a fogyasztók egészsége
A bloggerektől a vloggereken, dietetikusokon, egészségügyi szakembereken, celebeken és séfeken át a kormányokig mindenki azzal bombázza a fogyasztókat, mit egyenek, hogy egészségesek maradjanak. Ám az elképesztő mennyiségű információ ellenére a legtöbb ember mégis gyakran „jutalmazza” magát finom, ám kevésbé egészséges étellel, miközben azért igyekeznek időnként valóban az egészségre jótékony hatással lévő élelmiszert fogyasztani. Éppen ezért 2020-ban fontos lesz még pontosabban irányzott információkkal ellátni a vásárlókat arról, mit esznek, s ez a törekvés a food-to-go esetében is megjelenik majd.
Fenntarthatóság
David Attenborough Kék bolygó című döbbenetes sorozata, Greta Thunberg erőfeszítései, illetve a médiában megjelenő, természeti katasztrófákról és klímaváltozásról szóló hírek következtében a fogyasztók egyre tudatosabbá válnak azzal kapcsolatban, hogy saját, modern életmódjuk, étkezési szokásaikat és az élelmiszer-termelést is beleértve milyen hatással van a világra. Tavaly a kiskereskedőknek, a gyártóknak és a food-to-go cégeknek gyors változtatásokat kellett eszközölniük, hogy lépést tartsanak a fogyasztók azon aggodalmaival, amelyek az élelem termesztését, szétosztását, csomagolását és értékesítését illetik. Számos vállalat nyilatkozott arról, hogy a jövőben sokkal fenntarthatóbban kíván működni. 2020-ban ezeknek a vállalásoknak már a gyakorlatban is meg kell jelenniük, ráadásul ehhez az élelmiszer-ellátási lánc minden szereplőjének együtt kell dolgoznia.
Új spektrum: idő, érték, minőség
A fogyasztóknak számtalan olyan információ áll rendelkezésére, amely segít nekik eldönteni, hogyan fektessék be legfontosabb forrásaikat (az idejüket és a pénzüket), hogy megkapják, amit akarnak (jobb minőségű termékek, jobb szolgáltatások). A food-to-go cégek, a retailerek és a gyártók idén olyan termékeket és szolgáltatásokat fognak fejleszteni, amelyek ezeket az igényeket veszik figyelembe.
Rugalmasan a sikerért
Az Egyesült Királyságban az előrejelzések szerint a food-to-go szektor 2024-ig évente 4,7%-kal fog nőni, ami az élelmiszer-kiskereskedés kétszerese. Ez a figyelemreméltó növekedés mind több szereplőt csalogat a food-to-go piacra, ami a már a piacon lévő cégek számára komoly versenyhelyzetet teremt, vagyis mind gyorsabban kell reagálniuk a változó fogyasztói követelésekre. Ebből a harcból azok fognak győztesen kikerülni, akik a legrugalmasabbak tudnak maradni.
Gy. O.
Kapcsolódó cikkeink
Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tállai András: „Az ágazatban komoly fejlesztési szándék és potenciál van jelen”
Technológiai fejlesztések, hazai beszállítók előtérbe helyezése, a szakképzés modernizálása és…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: „Az erős állami beavatkozás hosszú távon biztosan nem célravezető”
A hazai kereskedelmi vállalkozások számára 2024-ben nem csak az infláció…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >