Food-to-go trendek 2020
A fogyasztói életstílus változásával a food-to-go továbbra is jelentős növekedési lehetőséget kínál a retailereknek és a gyártóknak. Az IGD öt fő irányt határoz meg, amelyek meghatározzák 2020 elvitelesétel-trendjeit.
Alkalmazkodás a változó fogyasztói trendekhez, egészséges élelmiszerek, fenntarthatóság, idő- és pénzbarát változtatások a vásárlásban, rugalmasság és alkalmazkodóképesség – ezek jellemzik a food-to-go trendeket az idei évben.
Átalakuló üzletterek
A food-to-go híd a retail és az ételszolgáltató szektor között. Mindkét terület számára komoly kihívást jelent az állandóan változó vásárlói és fogyasztói szokásokhoz való alkalmazkodás és a hagyományos modellek feladása. A food-to-go-t a cégek kiváló iránynak tartják, amely segítségével új vásárlókat vonzhatnak és növelhetik eladásaikat.
Éppen ezért a kiskereskedők gőzerővel alakítják át kihasználatlan boltterületeiket, hogy mini ételudvarokat alakítsanak ki. Az étteremláncok is egyre jobban kihasználják az elviteles ételben rejlő lehetőségeket. 2020 az az év lesz, amikor egyre több lassan feltörekvő cég használja majd a food-to-go-t saját növekedése eszközeként.
Fókuszban a fogyasztók egészsége
A bloggerektől a vloggereken, dietetikusokon, egészségügyi szakembereken, celebeken és séfeken át a kormányokig mindenki azzal bombázza a fogyasztókat, mit egyenek, hogy egészségesek maradjanak. Ám az elképesztő mennyiségű információ ellenére a legtöbb ember mégis gyakran „jutalmazza” magát finom, ám kevésbé egészséges étellel, miközben azért igyekeznek időnként valóban az egészségre jótékony hatással lévő élelmiszert fogyasztani. Éppen ezért 2020-ban fontos lesz még pontosabban irányzott információkkal ellátni a vásárlókat arról, mit esznek, s ez a törekvés a food-to-go esetében is megjelenik majd.
Fenntarthatóság
David Attenborough Kék bolygó című döbbenetes sorozata, Greta Thunberg erőfeszítései, illetve a médiában megjelenő, természeti katasztrófákról és klímaváltozásról szóló hírek következtében a fogyasztók egyre tudatosabbá válnak azzal kapcsolatban, hogy saját, modern életmódjuk, étkezési szokásaikat és az élelmiszer-termelést is beleértve milyen hatással van a világra. Tavaly a kiskereskedőknek, a gyártóknak és a food-to-go cégeknek gyors változtatásokat kellett eszközölniük, hogy lépést tartsanak a fogyasztók azon aggodalmaival, amelyek az élelem termesztését, szétosztását, csomagolását és értékesítését illetik. Számos vállalat nyilatkozott arról, hogy a jövőben sokkal fenntarthatóbban kíván működni. 2020-ban ezeknek a vállalásoknak már a gyakorlatban is meg kell jelenniük, ráadásul ehhez az élelmiszer-ellátási lánc minden szereplőjének együtt kell dolgoznia.
Új spektrum: idő, érték, minőség
A fogyasztóknak számtalan olyan információ áll rendelkezésére, amely segít nekik eldönteni, hogyan fektessék be legfontosabb forrásaikat (az idejüket és a pénzüket), hogy megkapják, amit akarnak (jobb minőségű termékek, jobb szolgáltatások). A food-to-go cégek, a retailerek és a gyártók idén olyan termékeket és szolgáltatásokat fognak fejleszteni, amelyek ezeket az igényeket veszik figyelembe.
Rugalmasan a sikerért
Az Egyesült Királyságban az előrejelzések szerint a food-to-go szektor 2024-ig évente 4,7%-kal fog nőni, ami az élelmiszer-kiskereskedés kétszerese. Ez a figyelemreméltó növekedés mind több szereplőt csalogat a food-to-go piacra, ami a már a piacon lévő cégek számára komoly versenyhelyzetet teremt, vagyis mind gyorsabban kell reagálniuk a változó fogyasztói követelésekre. Ebből a harcból azok fognak győztesen kikerülni, akik a legrugalmasabbak tudnak maradni.
Gy. O.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >Márkák lábnyoma – avagy mi a közös a Coca-Colában, a Kinderben és a Riskában?
Bár 2023-ban a gazdasági és politikai kihívások miatt nehezített pályán…
Tovább olvasom >