FMI: A vásárlók 57%-a a nagy láncok üzleteiben vásárol friss zöldséget-gyümölcsök
Míg a hagyományos élelmiszerüzletek még mindig a fogyasztók által leginkább kedvelt helynek számítanak a terményvásárlásban, az alacsony árszínvonalon dolgozó kiskereskedők jelentős növekedést értek el a kategóriában.
Az FMI legfrissebb Power of Produce jelentése szerint a továbbra is a vásárlóerő csökkenésével küzdő fogyasztók az olcsó árakat kínáló üzletformátumokat részesítik előnyben.
A vásárlók átlagosan két-három különböző csatornában vásárolnak, ami aláhúzza a friss zöldségre és gyümölcsre költött összegek szétaprózódását – állapította meg az FMI jelentésében.
Bár a fogyasztók élelmiszerekre fordított kiadásaiból a szupermarketek részesednek a legnagyobb mértékben, 2020 és 2023 között 1,5 milliárd dollárt veszítettek a kategória forgalmából. Ugyanebben az időszakban a tömegkereskedők és a szupercenterek dollárban kifejezett forgalma nőtt, az FMI által idézett Circana adatok szerint.
Az FMI szerint a megkérdezett friss terményeket online vásárlók aránya 37%-ra esett vissza 2024-ben, miután 2020-ban 64%-ra ugrott, majd 2022-ben és 2023-ban stabilan 46%-on maradt.
A jelenleg online vásárlók „meglehetősen elkötelezettek” az online csatorna iránt, 78%-uk azt mondta, hogy továbbra is így fog vásárolni – jegyezte meg az FMI.
Az amerikai kereskedelmi szövetség hozzátette, hogy a magas jövedelmű vásárlók élelmiszert a legnagyobb valószínűséggel online vásárolnak, és nagyobb gyakorisággal fogyasztanak friss gyümölcsöt és zöldséget.
Függetlenül attól, hogy a fogyasztók melyik csatornában vásárolnak friss terményeket, a kategória értékét az áru frissessége és megjelenése éppúgy meghatározza, mint az ár. Mivel a termékeladások több mint 97%-a az üzletben történik, az FMI arra ösztönzi a kiskereskedőket, hogy hangsúlyozzák a helyben termesztett és a szezonális termékeket, a kóstolási lehetőségeket és a nagy kiszerelésű választék elérhetőségét.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >Snoop Dogg új funkcionális italokat dob piacra
Snoop Dogg és a Harmony Craft Beverages Iconic Tonics néven…
Tovább olvasom >Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >További cikkeink
Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat…
Tovább olvasom >Az Adobeval társulva fejleszti digitális marketingjét az Estée Lauder
Az Adobe-val együttműködésben igyekszik az Estée Lauder Companies (ELC) generatív…
Tovább olvasom >Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >