Fenntarthatóság az FMCG iparágban
A fenntarthatóság fontossága egyre inkább átjárja az FMCG iparág és az ellátási lánc szereplőinek mindennapjait. A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának riportere Pascal Kuipers erről a felelősségvállalásról mutatott be körképet.
A gyártók és kereskedők egyre inkább átérzik szociális és környezeti felelősségüket a fenntarthatóság terén. Az alapanyag beszerzésétől az erdőirtásokon át a gyermekmunkáig sokféle területen kell szemléletet váltani. Az ellátási lánc teljes folyamatán keresztül biztosítani a fenntarthatósági szempontokat nagyon nehéz, hiszen nemzetközi és nagyon komplex folyamatok ezek.
Fenntartható kakaó és kávé
Az átláthatóság az egyik kulcsfontosságú tényező, amit a műsorvezető a Barry Callebaut vállalat kakaóbab beszerzésén, feldolgozásán, késztermékké alakításán át mutatott be. A vállalat megosztja fogyasztóival azoknak az országoknak és farmoknak az elhelyezkedését, térképét, történeteit, ahonnan a kakaóbabot beszerzik a „Forever Chocolate” weboldalon keresztül.
A Farmer Connect egy svájci központú vállalat, azzal a vízióval, hogy emberibbé teszi a kávéfogyasztást a technológia segítségével. Idén tették közzé a „Thank my Farmer” alkalmazásukat, amelyen a kávéfogyasztók végigkísérhetik a kávéjuk útját és adakozhatnak is a termelők számára. Így támogathatják a fenntartható kávétermelésre irányuló projekteket. Blockchain technológiát és QR kódos beolvasást használnak. A jól ismert kávémárkák mellett Európa legnagyobb sajátmárkás pörkölőjével is együttműködnek.
Az erdők és óceánok védelmében
Szeptemberben a Mondelez International bejelentette, hogy lekövethető, etikus forrásból származó pálmaolajat használ termékeihez. Az ültetvényeken nem alkalmaznak kényszermunkásokat és műholdas megfigyeléssel biztosítják az erdőirtások megelőzését. Az élelmiszergyártó óriás azt tűzte ki céljául, hogy 2021 első negyedévétől a felhasznált pálmaolaj 80%-a lekövethető és ellenőrzött erdős ültetvényekről származik. Átláthatósági intézkedéseik következményeként 2025-re az összes pálmaolaj beszerzésüket fenntartható forrásokból akarják megoldani.
Szeptemberben a Consumer Goods Forum bejelentette, hogy elindítja a Forest Positive összefogást. 17 FMCG márkagyártó és kereskedő kezdeményezte, hogy aktívan lépjenek fel az erdőirtásokkal és a természetes területek termőterületté való átalakítása ellen. Az ilyen nemzetközi együttműködések hozhatnak áttörő eredményeket a környezetvédelemben. Hasonló az Ocean Disclosure Project, amelyben a tengeri halgazdálkodók, kereskedők és supply chain szereplők fogtak össze a terület fenntarthatóságáért. Az Egyesült Királyságból a Lidl is csatlakozott ehhez a platformhoz és nyilatkozatot tett, hogy a sajátmárkás hal és tengergyümölcse termékeit csak felelős gazdálkodásból szerzi be.
Egyre több kereskedő és gyártó fejezi ki az üzletmenetében, együttműködéseiben és a fogyasztók felé, hogy komolyan gondolja a fenntarthatósági szempontokat és be is tartja azokat.
Kapcsolódó cikkeink
Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >