Fenntarthatóság az FMCG iparágban
A fenntarthatóság fontossága egyre inkább átjárja az FMCG iparág és az ellátási lánc szereplőinek mindennapjait. A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának riportere Pascal Kuipers erről a felelősségvállalásról mutatott be körképet.
A gyártók és kereskedők egyre inkább átérzik szociális és környezeti felelősségüket a fenntarthatóság terén. Az alapanyag beszerzésétől az erdőirtásokon át a gyermekmunkáig sokféle területen kell szemléletet váltani. Az ellátási lánc teljes folyamatán keresztül biztosítani a fenntarthatósági szempontokat nagyon nehéz, hiszen nemzetközi és nagyon komplex folyamatok ezek.
Fenntartható kakaó és kávé
Az átláthatóság az egyik kulcsfontosságú tényező, amit a műsorvezető a Barry Callebaut vállalat kakaóbab beszerzésén, feldolgozásán, késztermékké alakításán át mutatott be. A vállalat megosztja fogyasztóival azoknak az országoknak és farmoknak az elhelyezkedését, térképét, történeteit, ahonnan a kakaóbabot beszerzik a „Forever Chocolate” weboldalon keresztül.
A Farmer Connect egy svájci központú vállalat, azzal a vízióval, hogy emberibbé teszi a kávéfogyasztást a technológia segítségével. Idén tették közzé a „Thank my Farmer” alkalmazásukat, amelyen a kávéfogyasztók végigkísérhetik a kávéjuk útját és adakozhatnak is a termelők számára. Így támogathatják a fenntartható kávétermelésre irányuló projekteket. Blockchain technológiát és QR kódos beolvasást használnak. A jól ismert kávémárkák mellett Európa legnagyobb sajátmárkás pörkölőjével is együttműködnek.
Az erdők és óceánok védelmében
Szeptemberben a Mondelez International bejelentette, hogy lekövethető, etikus forrásból származó pálmaolajat használ termékeihez. Az ültetvényeken nem alkalmaznak kényszermunkásokat és műholdas megfigyeléssel biztosítják az erdőirtások megelőzését. Az élelmiszergyártó óriás azt tűzte ki céljául, hogy 2021 első negyedévétől a felhasznált pálmaolaj 80%-a lekövethető és ellenőrzött erdős ültetvényekről származik. Átláthatósági intézkedéseik következményeként 2025-re az összes pálmaolaj beszerzésüket fenntartható forrásokból akarják megoldani.
Szeptemberben a Consumer Goods Forum bejelentette, hogy elindítja a Forest Positive összefogást. 17 FMCG márkagyártó és kereskedő kezdeményezte, hogy aktívan lépjenek fel az erdőirtásokkal és a természetes területek termőterületté való átalakítása ellen. Az ilyen nemzetközi együttműködések hozhatnak áttörő eredményeket a környezetvédelemben. Hasonló az Ocean Disclosure Project, amelyben a tengeri halgazdálkodók, kereskedők és supply chain szereplők fogtak össze a terület fenntarthatóságáért. Az Egyesült Királyságból a Lidl is csatlakozott ehhez a platformhoz és nyilatkozatot tett, hogy a sajátmárkás hal és tengergyümölcse termékeit csak felelős gazdálkodásból szerzi be.
Egyre több kereskedő és gyártó fejezi ki az üzletmenetében, együttműködéseiben és a fogyasztók felé, hogy komolyan gondolja a fenntarthatósági szempontokat és be is tartja azokat.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >