Félmilliárdos reklámbevételt ért el az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize a retail médiából származó bevételek segítségével tartja alacsonyan az árait – árulta el Frans Muller vezérigazgató. A kiskereskedő „közel félúton” jár kitűzött célja felé, miszerint 2025-re egymilliárd eurós bevételt kíván elérni a hirdetések és adatok értékesítéséből.
Alacsony árak
Az Ahold Delhaize körülbelül félúton van azon célja felé, hogy 2025-ig egymilliárd eurós bevételt érjen el olyan tevékenységekből, mint a weboldalakon és az alkalmazásokban való hirdetés-, valamint a vásárlói adatokból származó insightok értékesítése – mondta Frans Muller vezérigazgató a Reutersnek.
Muller szerint az Ahold Delhaize a reklámbevételeket arra használja fel, hogy az élelmiszerárakat alacsonyan tartsa, mivel Európában és az Egyesült Államokban továbbra sen igen enyhül az infláció: „A kiskereskedelmi médiából származó bevételeket visszaforgatjuk az üzletbe, hogy a fogyasztók számára megfizethetővé tegyük az egészséges és fenntartható termékeket. A kiskereskedelemnek és a gyártóknak nagyon keményen együtt kell dolgoznia ahhoz, hogy a költségeket alacsonyan tartsuk”. Azt azonban nem árulta el, hogy az Ahold Delhaize mennyit keres azzal, ha egy vásárló rákattint egy szponzorált termékre vagy bannerre.
Célzott reklám
Tavaly a kiskereskedő részesedést szerzett a belga székhelyű, digitális reklámtechnológiára specializálódott Adhese vállalatban, amivel célja, hogy személyre szabott promóciókat és hirdetéseket kínáljon a vásárlóknak, és mélyebben megismerje a vásárlói magatartást. A gyártók például fizethetnek azért, hogy márkájuk a vásárlók keresései között az első helyen jelenjen meg, vagy hogy meghatározott célközönséget érjenek el hirdetéssel.
Az Amazon és a Walmart példáját követve egyre több kiskereskedő fordul a retail média mint alternatív bevételi forrás felé. A francia versenytárs Carrefour például elindította a Carrefour Links digitális hirdetési platformot, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy valós vásárlási adatok alapján célzott online aktiválási kampányokat indítsanak és pontosan mérhessék költéseik hatását.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >