Felgyorsult italvilág
A termékfejlesztők munkáját az italvilág minden területén (még az égetett szeszes italokén is) olyan hívószavak befolyásolják, mint a hozzáadott vagy allergén anyagoktól/cukortól/kalóriától mentes, alacsony alkoholtartalmú (vagy semmilyen), bio, funkcionális, sőt, még a helyi is. Összefoglaljuk az idei év néhány meghatározó trendjét.
• A kevesebbet, de jobbat elv terjedése az elérhető luxus kategóriájába helyezi a prémium termékeket, ezek piaca nő – legyen szó sörről, égetett szeszekről, üdítőitalokról, kávéról.
• Meredeken nő az egészséges, a wellness és a funkcionális italok fogyasztása.
• Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok, a gyártók nagy pénzeket fektetnek az alkoholmentes párlatok fejlesztésébe, a kultikus BrewDog sörfőzde alkoholmentes bárt nyit Londonban!!!
• Csúcsitallá válik a hard seltzer (alkoholos ízesített szódavíz) – még a legnagyobb sörgyártók is beszállnak a buliba. Amerikában idén nyáron több helyen rendeznek hard seltzer fesztiválokat, a USA-piacon 2021-ben 2,5 Mrd dollárra jósolják forgalmukat. Európába behatolásukhoz Anglia lesz a rés.
• Jönnek a hard coffee-k és a premix koktélkávék (meg minden más kávéval ízesítve – lásd erről szóló cikkünket!)
• Kiolthatatlanul erős a buborékok divatja, mindenhol jönnek a spritzek – még a kávék is megkapják a magukét!
• Hódítanak az organikus borok, a rosé gendersemlegessé válik, a fiatalok határozottan az egyszerűn kiválasztható és megérthető, könnyen iható borok felé fordulnak. Idén a nagyvilágban divatosak lesznek a közép- és kelet-európai borok.
• Változatlanul a csúcson a savanyú ízek, például a fermentált italok és a sour beerek.
• Az égetett szeszesitalok gyártói fokozzák direkt eladásaikat a fogyasztó felé, online kapcsolatot építenek hozzá.
• A fenntarthatóság jegyében jóval kevesebb műanyagot használnak a csomagoláshoz.
A koktéltrendekről következő számunkban, az idei év gasztronómia trendjeiről lapunk 59. oldalán olvashat elemzést!//
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >Újra magyar tulajdonba került a legendás Budapest Marriott Hotel
Többkörös, nemzetközi tender után a BDPST Group és a Gránit…
Tovább olvasom >Negyedével csökkentek tavaly a közvetlen külföldi beruházások Közép-, Kelet- és Délkelet Európában
Negyedével csökkentek tavaly a közvetlen külföldi befektetések Közép-, Kelet- és…
Tovább olvasom >