Felgyorsult italvilág
A termékfejlesztők munkáját az italvilág minden területén (még az égetett szeszes italokén is) olyan hívószavak befolyásolják, mint a hozzáadott vagy allergén anyagoktól/cukortól/kalóriától mentes, alacsony alkoholtartalmú (vagy semmilyen), bio, funkcionális, sőt, még a helyi is. Összefoglaljuk az idei év néhány meghatározó trendjét.
• A kevesebbet, de jobbat elv terjedése az elérhető luxus kategóriájába helyezi a prémium termékeket, ezek piaca nő – legyen szó sörről, égetett szeszekről, üdítőitalokról, kávéról.
• Meredeken nő az egészséges, a wellness és a funkcionális italok fogyasztása.
• Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok, a gyártók nagy pénzeket fektetnek az alkoholmentes párlatok fejlesztésébe, a kultikus BrewDog sörfőzde alkoholmentes bárt nyit Londonban!!!
• Csúcsitallá válik a hard seltzer (alkoholos ízesített szódavíz) – még a legnagyobb sörgyártók is beszállnak a buliba. Amerikában idén nyáron több helyen rendeznek hard seltzer fesztiválokat, a USA-piacon 2021-ben 2,5 Mrd dollárra jósolják forgalmukat. Európába behatolásukhoz Anglia lesz a rés.
• Jönnek a hard coffee-k és a premix koktélkávék (meg minden más kávéval ízesítve – lásd erről szóló cikkünket!)
• Kiolthatatlanul erős a buborékok divatja, mindenhol jönnek a spritzek – még a kávék is megkapják a magukét!
• Hódítanak az organikus borok, a rosé gendersemlegessé válik, a fiatalok határozottan az egyszerűn kiválasztható és megérthető, könnyen iható borok felé fordulnak. Idén a nagyvilágban divatosak lesznek a közép- és kelet-európai borok.
• Változatlanul a csúcson a savanyú ízek, például a fermentált italok és a sour beerek.
• Az égetett szeszesitalok gyártói fokozzák direkt eladásaikat a fogyasztó felé, online kapcsolatot építenek hozzá.
• A fenntarthatóság jegyében jóval kevesebb műanyagot használnak a csomagoláshoz.
A koktéltrendekről következő számunkban, az idei év gasztronómia trendjeiről lapunk 59. oldalán olvashat elemzést!//
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hő a mélyből: kiaknázatlan kincs a magyar geotermia
Bár Magyarország kiváló geotermikus adottságokkal rendelkezik, a termálhő jelenleg csak…
Tovább olvasom >A fenntartható turizmus fejlesztését segítő uniós program indult Szegeden
A fenntartható turizmus fejlesztését segítő, 2,5 millió eurós (mintegy egymilliárd…
Tovább olvasom >A vendéglátóhely-nevek és a brit humor – A nap képe
Az angolok imádják a(z angol) humort, láthatóan még a vendéglátóhelyek…
Tovább olvasom >