Fejtörők megoldásai a Packforum®-on

Szerző: trademagazin Dátum: 2006. 11. 20. 08:00

Immár harmadik éve, hogy a Sealed Air Cryovac csomagolástechnikai bemutatóközpontja, a Packforum® kereskedelmi sajtónapnak adott otthont, amelyre idén szeptember 21-én került sor. Az eseményen részt vevők elsőként ismerkedhettek meg a megújult Packforum­mal. A sajtónap középpontjában a friss élelmiszerek kiskereskedelme és a csomagolás ebben játszott szerepe állt. Egy, a CIES World Food Forum által a közelmúltban elvégzett felmérés tanúsága szerint a kiskereskedelmi láncok számára továbbra is sok fejtörést okoz a megfelelő csomagolás. A legfontosabb problémákat a következőkben határozták meg:
1. versenyhelyzet (például diszkontok megjelenése, konszolidációs folyamatok, valamint az egyes értékesítési csatornák összemosódása);
2. kiskereskedelmi kínálat (szolgáltatások, gyártói márkák és saját márkás termékek);
3. technológia és az ellátási lánc hatékonysága (költséghatékonyabb működés);
4. élelmiszer-biztonság (higiéniai előírások betartása, fogyasztói bizalom megtartása);
5. a munkaerő kérdése.
– A csomagolás valamennyi fenti kérdésre kínál megoldást, hiszen míg a versenytársakkal szemben az egyik leghatékonyabb fegyver maga az innováció, addig a kínálati kérdésekre a márkázási, termékdifferenciálási lehetőségek adhatnak választ. A polckész termékek, amelyek kisebb helyen könnyebben tárolhatók és kezelhetők, az ellátási lánc hatékonyabb működését teszik lehetővé. A nem manipulálható, hermetikus pultkész csomagolások pedig az élelmiszer-biztonság garanciái, és egyben megoldást jelentenek a szakképzett munkaerő hiányára – hangzott el Christophe Gottar, a Cryovac EMEA kiskereskedelmi igazgatójának előadásában.

A legújabb trendek
A csomagolási újítások hajtóerői jelenleg a környezetkímélés (újrahasznosítás, a csomag méretének csökkentése), a termékmegjelenés (termékinformációk, biztonság és márkaépítés) és a kényelem (amely a fogyasztók egyik elsődleges szempontja). A környezetvédelem szempontjából a Sealed Air számos projekten dolgozik, például a különböző biológiailag lebomló csomagolóanyagok kifejlesztésén. Ez a projekt különleges körültekintést igényel, hiszen kritikus jelentőségű tényező, hogy a csomagolóanyag nem bomolhat le már szállítás közben, máskülönben maga az élelmiszer károsodna. Mindhárom fenti elvárásnak – környezeti hatás, termékmegjelenés és kényelem – megfelel például a készételek csomagolásához használt C-PET habtálca. Használata a kiskereskedő számára azért előnyös, mert teljes mértékben újra feldolgozható, emellett a számos szín és forma a merchandising lehetőségeit erősíti. A fogyasztó szemszögéből nézve, a tálca kevesebb háztartási hulladékot eredményez, emellett hagyományos és mikrohullámú sütőben is használható, melegítést követően puszta kézzel is megfogható.
– A Sealed Air Createam 3D szoftvere egyedülálló lehetőséget kínál a kiskereskedők számára, hiszen lehetővé teszi számukra, hogy vizuálisan megjelenítsék termékeiket saját környezetükben jóval azelőtt, hogy a makettek vagy prototípusok elkészülnének – magyarázta Anna Chamberlain kreatív design menedzser. – A rendkívül élethű képek és számítógépes grafikák segítségével potenciális ügyfeleink rálátást kaphatnak a tervezési munka várható eredményeire. Egyetlen kattintással akár polcok sokaságát tölthetjük fel.
Ez a rugalmas és időtakarékos módszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy különböző formákat, anyagokat, színeket, mintázatokat és nyomtatott grafikákat vegyenek górcső alá, még mielőtt döntést hoznának. Emellett megvizsgálhatják és megoldhatják a potenciális nehézségeket, még mielőtt azok felmerülnek, illetve felmérhetik és serkenthetik a keresletet az új koncepciók iránt, még jóval azelőtt, hogy azok a piacon is megjelennének.
V. E.

Kapcsolódó cikkeink