Fejtörők megoldásai a Packforum®-on
Immár harmadik éve, hogy a Sealed Air Cryovac csomagolástechnikai bemutatóközpontja, a Packforum® kereskedelmi sajtónapnak adott otthont, amelyre idén szeptember 21-én került sor. Az eseményen részt vevők elsőként ismerkedhettek meg a megújult Packforummal. A sajtónap középpontjában a friss élelmiszerek kiskereskedelme és a csomagolás ebben játszott szerepe állt. Egy, a CIES World Food Forum által a közelmúltban elvégzett felmérés tanúsága szerint a kiskereskedelmi láncok számára továbbra is sok fejtörést okoz a megfelelő csomagolás. A legfontosabb problémákat a következőkben határozták meg:
1. versenyhelyzet (például diszkontok megjelenése, konszolidációs folyamatok, valamint az egyes értékesítési csatornák összemosódása);
2. kiskereskedelmi kínálat (szolgáltatások, gyártói márkák és saját márkás termékek);
3. technológia és az ellátási lánc hatékonysága (költséghatékonyabb működés);
4. élelmiszer-biztonság (higiéniai előírások betartása, fogyasztói bizalom megtartása);
5. a munkaerő kérdése.
– A csomagolás valamennyi fenti kérdésre kínál megoldást, hiszen míg a versenytársakkal szemben az egyik leghatékonyabb fegyver maga az innováció, addig a kínálati kérdésekre a márkázási, termékdifferenciálási lehetőségek adhatnak választ. A polckész termékek, amelyek kisebb helyen könnyebben tárolhatók és kezelhetők, az ellátási lánc hatékonyabb működését teszik lehetővé. A nem manipulálható, hermetikus pultkész csomagolások pedig az élelmiszer-biztonság garanciái, és egyben megoldást jelentenek a szakképzett munkaerő hiányára – hangzott el Christophe Gottar, a Cryovac EMEA kiskereskedelmi igazgatójának előadásában.
A legújabb trendek
A csomagolási újítások hajtóerői jelenleg a környezetkímélés (újrahasznosítás, a csomag méretének csökkentése), a termékmegjelenés (termékinformációk, biztonság és márkaépítés) és a kényelem (amely a fogyasztók egyik elsődleges szempontja). A környezetvédelem szempontjából a Sealed Air számos projekten dolgozik, például a különböző biológiailag lebomló csomagolóanyagok kifejlesztésén. Ez a projekt különleges körültekintést igényel, hiszen kritikus jelentőségű tényező, hogy a csomagolóanyag nem bomolhat le már szállítás közben, máskülönben maga az élelmiszer károsodna. Mindhárom fenti elvárásnak – környezeti hatás, termékmegjelenés és kényelem – megfelel például a készételek csomagolásához használt C-PET habtálca. Használata a kiskereskedő számára azért előnyös, mert teljes mértékben újra feldolgozható, emellett a számos szín és forma a merchandising lehetőségeit erősíti. A fogyasztó szemszögéből nézve, a tálca kevesebb háztartási hulladékot eredményez, emellett hagyományos és mikrohullámú sütőben is használható, melegítést követően puszta kézzel is megfogható.
– A Sealed Air Createam 3D szoftvere egyedülálló lehetőséget kínál a kiskereskedők számára, hiszen lehetővé teszi számukra, hogy vizuálisan megjelenítsék termékeiket saját környezetükben jóval azelőtt, hogy a makettek vagy prototípusok elkészülnének – magyarázta Anna Chamberlain kreatív design menedzser. – A rendkívül élethű képek és számítógépes grafikák segítségével potenciális ügyfeleink rálátást kaphatnak a tervezési munka várható eredményeire. Egyetlen kattintással akár polcok sokaságát tölthetjük fel.
Ez a rugalmas és időtakarékos módszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy különböző formákat, anyagokat, színeket, mintázatokat és nyomtatott grafikákat vegyenek górcső alá, még mielőtt döntést hoznának. Emellett megvizsgálhatják és megoldhatják a potenciális nehézségeket, még mielőtt azok felmerülnek, illetve felmérhetik és serkenthetik a keresletet az új koncepciók iránt, még jóval azelőtt, hogy azok a piacon is megjelennének.
V. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >