Fejezet a HoReCa marketing tankönyvből
A hazánkban bő két évtizede megindult, gasztronómiai forradalomnak nevezett folyamat magával hozta a helyi és kistermelői termékek felértékelődését, a helyi alapanyagok használata azóta is az éttermi étkezés legfontosabb hívószavai közé tartozik. Nem utolsósorban azért, mert a helyi termék és a kistermelő fogalmakat mind többen kötik a minőséghez – többnyire joggal –, egyre több vendég étteremválasztásában is szerepet játszanak.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Ám ahogy az utóbbi időben mindinkább nyilvánvalóvá válik: az itthon ezeket használó éttermeknek valójában nem jut elég a kistermelői alapanyagokból.
A problémát a kreatív üzleti megoldásairól (is) ismert VakVarjú lánc tankönyvbe illő módon kezelte: partnerkeresgélés helyett pályázatot hirdettek hazai termelőknek magyar alapanyagokra, termékekre – ez a VarjúGazda Éléskamrája Program.
A cégcsoport konyháin már az elmúlt években is egyre több magyar termelő alapanyagaival dolgoztak, és árusították azokat a VakVarjú Manufaktúra termékcsaládban, a tervek szerint most szeretnék tovább növelni a beszállítók számát, hogy a tányérokra minél több hazai alapanyagból készült fogás és sütemény kerüljön. Semsei Rudolf, az étteremcsalád tulajdonosa szerint számos olyan magyar termelő dolgozik még az országban, akik termékeiket büszkén mutatnák meg a lánc vendégeinek.
A programot ezért több – zöldség és gyümölcs, húsfélék, tejtermékek, egyéb háztáji finomságok, gabona vagy gabonafélék – termékkategóriában hirdették meg. Legalább 6 hónapos (tavasz-nyári étlap vagy ősz-téli étlap időszaka) időtartamra keresték beszállítói partnereiket, vagy várták olyan kistermelők jelentkezését, akik bár a 6 hónapos beszállítást nem tudják vállalni, de szívesen ajánlják termékeiket a 4-6 hetente megújuló chefajánlatokba.
Az ország minden tájáról több mint 110-en jelentkeztek, közülük egy előzetes szempontrendszer alapján történt kiválasztás után egy kóstolóval egybekötött ismerkedős napon több mint 30-an mutathatták be személyesen portékáikat a cégcsoport tulajdonosainak és chefjeinek. A kóstolt termékek felhasználhatóságát a következő hetekben folyamatosan vizsgálják. //
Kapcsolódó cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Ha kell egy kis… energia
Az energiaitalok piaca egyre több fogyasztót vonz az energiaszükséglet gyors és…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Azonnali hatállyal bezártak egy II. kerületi éttermet súlyos higiéniai problémák miatt
Azonnali hatállyal felfüggesztette a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) egy Hidegkúti…
Tovább olvasom >Papírhulladék-visszavásárlás – A nap videója
Régen MÉH-nek hívták a hulladékpapírt (is) megvásárló szervezetet – akkor…
Tovább olvasom >