Fejezet a HoReCa marketing tankönyvből

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 04. 22. 11:30

A hazánkban bő két évtizede megindult, gasztronómiai forradalomnak nevezett folyamat magával hozta a helyi és kistermelői termékek felértékelődését, a helyi alapanyagok használata azóta is az éttermi étkezés legfontosabb hívószavai közé tartozik. Nem utolsósorban azért, mert a helyi termék és a kistermelő fogalmakat mind többen kötik a minőséghez – többnyire joggal –, egyre több vendég étteremválasztásában is szerepet játszanak.

30-an mutathatták be termékeiket

A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.

Ám ahogy az utóbbi időben mindinkább nyilvánvalóvá válik: az itthon ezeket használó éttermeknek valójában nem jut elég a kistermelői alapanyagokból.

A problémát a kreatív üzleti megoldásairól (is) ismert VakVarjú lánc tankönyvbe illő módon kezelte: partnerkeresgélés helyett pályázatot hirdettek hazai termelőknek magyar alapanyagokra, termékekre – ez a VarjúGazda Éléskamrája Program.

A cégcsoport konyháin már az elmúlt években is egyre több magyar termelő alapanyagaival dolgoztak, és árusították azokat a VakVarjú Manufaktúra termékcsaládban, a tervek szerint most szeretnék tovább növelni a beszállítók számát, hogy a tányérokra minél több hazai alapanyagból készült fogás és sütemény kerüljön. Semsei Rudolf, az étteremcsalád tulajdonosa szerint számos olyan magyar termelő dolgozik még az országban, akik termékeiket büszkén mutatnák meg a lánc vendégeinek.

A programot ezért több – zöldség és gyümölcs, húsfélék, tejtermékek, egyéb háztáji finomságok, gabona vagy gabonafélék – termékkategóriában hirdették meg. Legalább 6 hónapos (tavasz-nyári étlap vagy ősz-téli étlap időszaka) időtartamra keresték beszállítói partnereiket, vagy várták olyan kistermelők jelentkezését, akik bár a 6 hónapos beszállítást nem tudják vállalni, de szívesen ajánlják termékeiket a 4-6 hetente megújuló chefajánlatokba.

Az ország minden tájáról több mint 110-en jelentkeztek, közülük egy előzetes szempontrendszer alapján történt kiválasztás után egy kóstolóval egybekötött ismerkedős napon több mint 30-an mutathatták be személyesen portékáikat a cégcsoport tulajdonosainak és chefjeinek. A kóstolt termékek felhasználhatóságát a következő hetekben folyamatosan vizsgálják. //

Kapcsolódó cikkeink