Faültető programmal és erdővédelmi képzésekkel tesz a fenntarthatóságért a Mars
Több mint 900 ezer fát ültetett kakaótermelő területeken, valamint közel 115 ezer gazdálkodót vont be erdővédelmi képzésébe az elmúlt évben a Mars. A világ egyik legnagyobb édesség-, állateledel- és élelmiszergyártója az október 1-jei Nemzetközi Kakaó Nap alkalmából számol be arról, hogy a fogyasztók és a környezetvédelem iránt elkötelezett vállalatként milyen eredményeket ért el annak érdekében, hogy 2025-re 100%-ban erdőirtás-mentessé válhasson a kakaó ellátási lánca. A társaság 2019 óta dolgozik azon, hogy a jól ismert csokoládétermékeihez felhasznált kakaó beszerzése teljes egészében nyomon követhető legyen.
Az erdők nem csupán kulcsfontosságú élőhelyet jelentenek a növény- és állatfajok számára, és szabályozzák a helyi csapadékviszonyokat, de világszerte megélhetést biztosítanak az embereknek is, köztük a kakaótermelőknek, családjaiknak és közösségeiknek. Elefántcsontpartot és Ghánát, ahol a világ által felhasznált kakaómennyiség több mint 65%-át termesztik, különösen erősen érintik az erdőirtás és az éghajlatváltozás hatásai. A Mars hisz abban, hogy a kakaó ellátási lánc minden tagjának cselekednie kell, hogy ezeket a közösségeket megóvja az erdőírtás hatásaitól. Ma a vállalat büszkén jelenti be, hogy az ellátási láncához tartozó kakaótermesztő közösségek stabilizált hozamokról és alternatív bevételi forrásokról számoltak be, annak köszönhetően, hogy a vállalat az elmúlt időszakban 265.746 hektárnyi erdőt vont be az erdőirtási kockázatértékelési projektjébe, és csak 2020-ban 913.513 (így 2018 óta több mint 1.400.000) fát ültetett az érintett területeken.
A vállalat elkötelezett amellett, hogy a jövő generációi számára egy modernebb, befogadóbb és fenntarthatóbb kakaó ellátási láncot hozzon létre. Ezzel összhangban 2019 óta évente jelent nyilvánosan arról, hogy az általa beszerzett kakaó mekkora része követkető nyomon a származási országig, az adott országon belüli termelői csoportig, és az azokat ellátó egyéni gazdaságokig. Jelenleg a Mars által felhasznált kakaómennyiség több mint egyharmada követkető vissza egészen a gazdaságok szintjéig, 2020 végéig pedig a vállalat több mint 166 ezer gazdaság határát térképezte fel poligonálisan. Mindezek mellett a Mars a gazdálkodók képzésére is nagy hangsúlyt fektet. Partnerei segítségével eddig közel 115 ezer gazdálkodó számára szerveztek erdővédelemmel kapcsolatos érzékenyítő képzést. Ez 154%-os növekedést jelent a 2019-és értékhez képest. Az érzékenyítő képzések egyrészt lehetővé teszik, hogy a gazdák több kakaót termeljenek a meglévő területeiken, anélkül, hogy további területeket foglalnának el, de segítenek a Mars számára abban is, hogy feltérképezhessék, pontosan honnan származik az általuk felhasznált kakaó.
„A Marsnál hiszünk abban, hogy pozitív változást hozhatunk azoknak a közösségeknek az életébe, ahol működünk, és büszkék vagyunk rá, hogy a kakaó- és erdőkezelési kezdeményezésünk közvetlen hatással van a ghánai és elefántcsontparti közösségekre. Az itt élő gazdáktól azt halljuk, hogy a programjaink nagyban segítenek nekik, a családjaiknak és szomszédaiknak”
– mondta Zuzana Losakova, a Mars közép-európai vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.
A Mars Kakaó és Erdők Kezdeményezéséről és ennek legújabb eredményeiről még több információ itt érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Hershey felvásárlásának lehetőségét vizsgálja a Mondelez
A Mondelēz International a Hershey csokoládégyártó felvásárlását fontolgatja, amivel a…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >