Ezzel a módszerrel csökkenthető az élelmiszerpazarlás
A TikTokon újra divatba jött a New York-i séf, Will Coleman által népszerűsített „6 to 1” bevásárlási módszer, amelynek lényege hat zöldség, öt gyümölcs, négy fehérjeforrás, három keményítő, két szósz és egy luxuscikk kiválasztása minden héten. A célja nem csupán az idő és pénz megtakarítása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése is.
Coleman, aki televíziós személyiség és tartalomkészítő is, az „6 to 1” módszerrel azt hangsúlyozza, hogy ez nemcsak az élelmiszerekre fordított kiadásokon spórol, hanem a választások sokféleségét is növeli a bevásárlások során. Frances Largeman-Roth, dietetikus és háromgyermekes anya, a módszer pozitív hatásait erősítette meg, kiemelve az étrendünk változatosságának fontosságát és a rugalmas vásárláshoz való hozzáállást.
Az „6 to 1” bevásárlási módszer sikeres alkalmazásához elengedhetetlen az étkezés-tervezés. Fontos, hogy előzetesen átgondoljuk, milyen ételeket készítenénk az adott héten, és ez alapján válasszuk ki az alapanyagokat. Largeman-Roth javasolja, hogy először tekintsük át a már rendelkezésre álló készleteinket, majd aszerint válasszunk recepteket vagy akciókat figyelembe véve.
Az „6 to 1” módszer így nemcsak hatékonyabbá teszi a bevásárlást, hanem segít abban is, hogy változatos és célzottabb legyen az étkezésünk, miközben hozzájárul az élelmiszerpazarlás csökkentéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Így harcolnak a hazai üzletláncok az élelmiszerpazarlás ellen
Sok vásárló számára még mindig nem világos, hogy a magyarországi…
Tovább olvasom >Dupla annyi ételt mentettek meg a magyar emberek
Tavaly ősszel még csak egymilliónál tartottak – mára ez megduplázódott.…
Tovább olvasom >Japán hazánk kiemelt mezőgazdasági partnere
A magyar uniós elnökség prioritásairól, az élelmiszerpazarlás csökkentéséről, és állategészségügyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >