Ezzel a módszerrel csökkenthető az élelmiszerpazarlás
A TikTokon újra divatba jött a New York-i séf, Will Coleman által népszerűsített „6 to 1” bevásárlási módszer, amelynek lényege hat zöldség, öt gyümölcs, négy fehérjeforrás, három keményítő, két szósz és egy luxuscikk kiválasztása minden héten. A célja nem csupán az idő és pénz megtakarítása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése is.
Coleman, aki televíziós személyiség és tartalomkészítő is, az „6 to 1” módszerrel azt hangsúlyozza, hogy ez nemcsak az élelmiszerekre fordított kiadásokon spórol, hanem a választások sokféleségét is növeli a bevásárlások során. Frances Largeman-Roth, dietetikus és háromgyermekes anya, a módszer pozitív hatásait erősítette meg, kiemelve az étrendünk változatosságának fontosságát és a rugalmas vásárláshoz való hozzáállást.
Az „6 to 1” bevásárlási módszer sikeres alkalmazásához elengedhetetlen az étkezés-tervezés. Fontos, hogy előzetesen átgondoljuk, milyen ételeket készítenénk az adott héten, és ez alapján válasszuk ki az alapanyagokat. Largeman-Roth javasolja, hogy először tekintsük át a már rendelkezésre álló készleteinket, majd aszerint válasszunk recepteket vagy akciókat figyelembe véve.
Az „6 to 1” módszer így nemcsak hatékonyabbá teszi a bevásárlást, hanem segít abban is, hogy változatos és célzottabb legyen az étkezésünk, miközben hozzájárul az élelmiszerpazarlás csökkentéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Színt vált a csomagolás, ha romlik az étel – új találmány forradalmasíthatja az élelmiszer-pazarlás elleni harcot
Három spanyol fiatal, Pilar Granado, Pablo Sosa Domínguez és Luis…
Tovább olvasom >„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >Nehezen újrahasznosítható hulladékok: megoldások születőben, de még messze a cél
Bár egyre több hulladéktípus válik újrahasznosíthatóvá, számos anyag feldolgozása továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >