Ez a bolttípus egyre népszerűbb Magyarországon
Az „amerikai boltok” rohamosan terjednek Magyarországon, ahol főként az Egyesült Államokból származó élelmiszerekkel találkozhatunk, amelyeket jellemzően magas áron kínálnak. Ezek a boltok olyan termékeket forgalmaznak, amelyeket a hagyományos üzletek nem árulnak itthon, így különlegességnek számítanak. A fiatalok különösen vonzódnak ezekhez a boltokhoz, bár a termékek ára magas.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih) és a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt megkérdezték az importált élelmiszerek forgalmazásának szabályairól. Az EU-s és nemzeti jogszabályok szerint csak biztonságos élelmiszereket lehet forgalmazni, és az importált termékeket szigorúan ellenőrzik. Az „amerikai boltokban” kapható élelmiszereknek meg kell felelniük az uniós higiéniai szabványoknak, és az importált termékeket ellenőrzik a hatóságok. A kockázatosnak minősített termékeket az Európai Bizottság online rendszerén keresztül kell bejelenteni.
A Nébih felügyeli az élelmiszerbiztonságot és rendszeresen ellenőrzi a termékeket, hogy biztosítsa a fogyasztók biztonságát. Az „amerikai boltok” népszerűségének növekedése ellenére az árazás és az importált termékek szigorú ellenőrzése fontos kérdések maradnak.
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Jelzi a méretcsökkenéseket a Nébih
Március 1-jén elindult a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) adatbázisa, ahol…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az alapanyagokra, a csomagolásra és a fenntarthatóságra összpontosító tech startupokkal kíván együttműködni a Mondelez
A snackóriás elmondta, hogy az inkubátorprogramja keretében együttműködő vállalatok korai…
Tovább olvasom >Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >