Évről-évre egyre több lisztet vásárol fel az Intersnack
A Kisalföldön termett búzából készült sóspálcika 45 országba jut el
Budapest, 2016. október 25. Az Intersnack Magyarország Kft. (Chio) lisztes alapú termékeinek előállításához kisalföldi termelőktől vásárol búzát, így az exportra kerülő késztermékek is kisalföldi gabonából készülnek. A liszt alapú sós snack-ek iránti növekvő kereslet mindenhol, Marokkótól Ausztráliáig érezhető a világpiacon. A felvásárlás az idén 15 ezer tonna körül alakul, ami 25 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest.
A KSH adatai szerint az elmúlt években a búza vetésterülete hazánkban 1 millió hektár körül volt, a termelésátlag általában 4-5 tonna között mozgott hektáronként. Ez az év azonban rekordot hozott, ami 5,4 tonna búzát jelent egy hektárra vetítve: alig 1 százalékkal nagyobb területről közel 5 százalékkal több búzát takarítottak be. Ebből 1,1 millió tonna ún. malmi minőségű, vagyis amiből kenyér, péksütemény, tészta, illetve akár sóspálcika lesz. Az Intersnack Magyarország Kft. (Chio) által felvásárolt mennyiség a hazánkban összesen megtermelt malmi búza 1,4 százalékával egyenértékű. Ezzel a cég az ország legnagyobb liszt-, illetve közvetetten búzafeldolgozói közé számít.
A Chio által gyártott termékek tulajdonképpen nem mások, mint a gabonából és burgonyából készült hagyományos ételek vízmentesre és ropogósra sütött, apróbbra darabolt megfelelői. Így készülnek a lisztes alapú termékek is a vállalatcsoport magyar gyártóüzemében, mint például a sóspálcika és a krékerek. Ezek gyártásához a cég 2013-ban 11 500 tonna búzát vásárolt fel, az idén pedig már 15 ezer tonnát. Terveik szerint jövőre is legalább ekkora mennyiségre kötnek majd szerződést, annak ellenére, hogy a lisztes termékek piaca hazánkban stagnál. A külföldi megrendelések viszont évről-évre egyre nőnek, amelynek köszönhetően a kisalföldi búza egyre nagyobb hányada kerül liszt formájában a győri Chio üzembe.
A győri gyár teljes gyártási mennyiségének felét az exportra gyártott sóspálcika teszi ki. Legnagyobb mennyiségben a környező országokban kerül a polcokra a kisalföldi búzából készült pálcika. A Győrben készült lisztes alapú termékek piaci részesedése a kelet-közép-európai régió összesített piacán 11%, ezzel az Intersnack vezető gyártó a lisztes termékek terén. A sóspálcikák mellett nagyon kedveltek a krékerek is, amelynek egy tekintélyes részét távoli országokban fogyasztják el. A Győrben gyártott krékerek eljutnak pl. az ausztrál, kínai, USA-beli, marokkói, kuvaiti fogyasztók asztalára is.
Az Intersnack Magyarországról
Az Intersnack Magyarország Kft. piacvezető a sós snack termékek kategóriájában. A Chio termékeket is gyártó cég az elmúlt 10 évben 3,5
Kapcsolódó cikkeink
Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések
Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov…
Tovább olvasom >Jó volt idén a búzatermés
A Nemzetközi Gabonatanács (IGC) júliusi előrevetítésében az előző szezonét 1%-kal…
Tovább olvasom >Hirtelen megugrott a liszt ára: mit jelent ez a kenyér és pékáruk számára?
A Pénzcentrum havonta frissített „zsemleindexének” augusztusi adatai jelentős meglepetést hoztak:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >