Évi többmilliárdosra bővülhet az egészséget támogató sütőipari termékek piaca
Évi többmilliárd forint forgalmú piaca épülhet ki csak belföldön az egészséget támogató, „okos” élelmiszereknek, elsősorban a sütő- és édesipar területén a Hajdúsági Sütödék-csoport várakozásai szerint.
A cég az elmúlt tizenhét év során az úgynevezett Okos élelmiszer (Smart Food) kutatási program keretében olyan alapvető élelmiszereket fejlesztett ki, amelyek nemcsak ízletesek, hanem tudományosan igazoltan az egészséget támogató, illetve a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentő hatásuk is van – mondta Szakács Tamás, a cég vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón Debrecenben.
Az első ilyen élelmiszerek, a Vitajó cipók két hónapja kerültek forgalomba, és ma már több mint ezer üzletben érhetők el. A termékeket a fogyasztók kedvezően fogadták – tette hozzá egy piackutatásra hivatkozva a vezérigazgató.
ELmondta, hogy a termékek tulajdonságainak megismertetésére kampányt indítottak, a programhoz számos vállalkozás, önkormányzat, közintézmény, óvoda csatlakozott.
A vezérigazgató közlése szerint speciális termékpalettájuk tovább bővül: a koleszterinszintet kordában tartó cipóval, valamint a funkcionális emésztési rendellenesség tüneteit enyhítő kenyérrel, illetve keksz-családdal jelennek meg a piacon.
A száz százalékban magyar tulajdonban lévő cégcsoport 450 dolgozót foglalkoztat, évente több mint 20 ezer tonna készterméket gyárt. A csoport tavalyi árbevétele 6,1 milliárd forint, eredménye 67 millió forint volt – tájékoztatta az MTI-t Szakács Tamás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Parlament új szabályokat fogadott el egyes élelmiszereknél a fogyasztók tájékoztatására
Az Európai Parlament (EP) elfogadta a „reggeli irányelvek” módosítását –…
Tovább olvasom >Az egészséges termékek irányába mozdulna el a Tesco
A Tesco, az Egyesült Királyság legnagyobb élelmiszer-kereskedőjeként, nem csupán a…
Tovább olvasom >Hat pékséget vásárol a Grupo Bimbo Romániában
A pékárugyártó tavaly januárban vásárolta fel a Vel Pitar helyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >