Évi többmilliárdosra bővülhet az egészséget támogató sütőipari termékek piaca
Évi többmilliárd forint forgalmú piaca épülhet ki csak belföldön az egészséget támogató, „okos” élelmiszereknek, elsősorban a sütő- és édesipar területén a Hajdúsági Sütödék-csoport várakozásai szerint.
A cég az elmúlt tizenhét év során az úgynevezett Okos élelmiszer (Smart Food) kutatási program keretében olyan alapvető élelmiszereket fejlesztett ki, amelyek nemcsak ízletesek, hanem tudományosan igazoltan az egészséget támogató, illetve a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentő hatásuk is van – mondta Szakács Tamás, a cég vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón Debrecenben.
Az első ilyen élelmiszerek, a Vitajó cipók két hónapja kerültek forgalomba, és ma már több mint ezer üzletben érhetők el. A termékeket a fogyasztók kedvezően fogadták – tette hozzá egy piackutatásra hivatkozva a vezérigazgató.
ELmondta, hogy a termékek tulajdonságainak megismertetésére kampányt indítottak, a programhoz számos vállalkozás, önkormányzat, közintézmény, óvoda csatlakozott.
A vezérigazgató közlése szerint speciális termékpalettájuk tovább bővül: a koleszterinszintet kordában tartó cipóval, valamint a funkcionális emésztési rendellenesség tüneteit enyhítő kenyérrel, illetve keksz-családdal jelennek meg a piacon.
A száz százalékban magyar tulajdonban lévő cégcsoport 450 dolgozót foglalkoztat, évente több mint 20 ezer tonna készterméket gyárt. A csoport tavalyi árbevétele 6,1 milliárd forint, eredménye 67 millió forint volt – tájékoztatta az MTI-t Szakács Tamás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kenyér, friss pékáru szakágazat bruttó termelési értéke nőtt leginkább 2023-ban
Az adatgyűjtésre kijelölt vállalkozások 44 százaléka tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének.…
Tovább olvasom >Édességipar: veszített vonzerejéből Németország mint üzleti helyszín
A Német Édességipari Szövetség (BDSI) arra figyelmeztet, hogy a költségterhek…
Tovább olvasom >Az Európai Parlament új szabályokat fogadott el egyes élelmiszereknél a fogyasztók tájékoztatására
Az Európai Parlament (EP) elfogadta a „reggeli irányelvek” módosítását –…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >