Évi többmilliárdosra bővülhet az egészséget támogató sütőipari termékek piaca
Évi többmilliárd forint forgalmú piaca épülhet ki csak belföldön az egészséget támogató, „okos” élelmiszereknek, elsősorban a sütő- és édesipar területén a Hajdúsági Sütödék-csoport várakozásai szerint.
A cég az elmúlt tizenhét év során az úgynevezett Okos élelmiszer (Smart Food) kutatási program keretében olyan alapvető élelmiszereket fejlesztett ki, amelyek nemcsak ízletesek, hanem tudományosan igazoltan az egészséget támogató, illetve a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentő hatásuk is van – mondta Szakács Tamás, a cég vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón Debrecenben.
Az első ilyen élelmiszerek, a Vitajó cipók két hónapja kerültek forgalomba, és ma már több mint ezer üzletben érhetők el. A termékeket a fogyasztók kedvezően fogadták – tette hozzá egy piackutatásra hivatkozva a vezérigazgató.
ELmondta, hogy a termékek tulajdonságainak megismertetésére kampányt indítottak, a programhoz számos vállalkozás, önkormányzat, közintézmény, óvoda csatlakozott.
A vezérigazgató közlése szerint speciális termékpalettájuk tovább bővül: a koleszterinszintet kordában tartó cipóval, valamint a funkcionális emésztési rendellenesség tüneteit enyhítő kenyérrel, illetve keksz-családdal jelennek meg a piacon.
A száz százalékban magyar tulajdonban lévő cégcsoport 450 dolgozót foglalkoztat, évente több mint 20 ezer tonna készterméket gyárt. A csoport tavalyi árbevétele 6,1 milliárd forint, eredménye 67 millió forint volt – tájékoztatta az MTI-t Szakács Tamás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >A minőség és az ár alapján választanak a húsvéti édességek közül a vásárlók
A tudatosság jegyében telik az idei húsvéti szezon a hazai…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >