Évi egymilliárd csomag szalvéta
Hárommilliárd forintot meghaladó piac jellemzi a szalvéta kategóriát. Értékben valamelyest visszaesett az eladás, 3%-kal csökkent 2017. szeptember és 2018. augusztus között a megelőző hasonló időszakhoz képest a Nielsen által auditált adatok szerint.
Mennyiségben is csökkenést látunk (–8%), azonban így is az éves forgalom egymilliárd csomagot meghaladó mennyiséget eredményezett.
A csatornák tekintetében elmondható, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben fogy az eladott szalvéták kétharmada. A drogériák részesedése is számottevő, 15%.
Legjobban az egyrétegű szalvéták fogynak: több mint kétharmad a részesedésük, kiszerelés tekintetében pedig a 41–60 darabos termékek a legnépszerűbbek, egyharmad szeletet hasítanak ki az összforgalomból, emellett a 10–20 darabos kiszerelés is jelentősen fogy, egyötöd részt visz el az összes eladásból.
A kereskedelmi márkák pozíciója javult, értékben mért piaci részesedésük 38-ról 39 százalékra nőtt, de még továbbra is a gyártói márkák dominálnak.
Kapcsolódó cikkeink
Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ember birka, amerről a kolomp szól, arra megy – Puskás Tamás színész, rendező a FutureTalks podcastban
A színházi világ gazdasági hátteréről, a családról és színészlét kihívásairól…
Tovább olvasom >Nemzetgazdasági szempontok
A Magyarországon működő, növényi alapú élelmiszereket gyártók és -forgalmazók érdekképviseleti…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >