Üdítő fordulat
Az elmúlt év fordulatot hozott az üdítő italok piacán. Az ágazat ugyanis évek óta tartó, folyamatos visszaesés után ismét növekedésnek indult.A korábbi csúcstól még messze vagyunk, de a növekedés az üdítőitaloknál és a gyümölcs leveknél is meghaladta az 5 %-ot a bázis évhez viszonyítva. Így az egy főre jutó fogyasztás az üdítőitaloknál megközelítette az 51 litert, a gyümölcsleveknél pedig 21 liter fölé emelkedett. A növekedés okai között a kiskereskedelmi forgalom általános növekedése mellett jelentős szerepet játszottak a cégek innovációi. Folyamatosan jelentek meg új ízek, light termékek, változtak a kiszerelések, és nem utolsó sorban kreatív promóciók keresték a fogyasztók kegyeit.
Az ásványvízpiacon nem volt visszaesés az elmúlt években, inkább a korábbi intenzív növekedési ütem csökkent, majd stagnált, de az egy főre jutó fogyasztás, mely eléri a 117 litert, így is előkelő helyet jelent európai összehasonlításban. Erősödő tendencia, hogy az ásványvíz gyártók üdítőkkel, ízesített ásványvizekkel belépnek az üdítőitalok piacára, tovább bővítve a választékot, színesítve a piacot.
Minden vonatkozásban ez a tendencia várható ez évben és az elkövetkező években is. Láthatóan nem csökken a verseny, folytatódik az innovációs kedv, és remélhető az ágazat további fejlődése. Mindezt
elősegítheti, hogy a kormány az élelmiszeripart stratégiai ágazatnak nyilvánította, és 2020-ig várhatóan jelentős támogatási források áramolhatnak az élelmiszeriparba, így ágazatunkba is, biztosítva a fejlődést, a versenyképesség további növekedésését
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert…
Tovább olvasom >A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >