Évente 34 ezer tonna marhahúst dobnak a szemétbe a brit háztartások
Évente 34 ezer tonna marhahúst dobnak a szemétbe a brit háztartások, ez mintegy 260 millió fontba (101,8 milliárd forint) kerül és nagyjából 300 millió hamburgert lehetne belőle készíteni – idézett egy friss kutatást a The Guardian brit napilap.
A kutatást a Love Food Hate Waste című kampány rendelte meg. Szakértőik szerint a hatalmas pazarlás egyszerű változtatásokkal elkerülhető lenne: ha a háztartások megterveznék, mit fognak fogyasztani, észszerűbben tárolnák az élelmet, elolvasnák a címkékre írt lejárati dátumot, megfelelő adagokat szolgálnák fel és jobban hasznosítanák a maradékot.
A pazarlás a környezetre is súlyos terheket ró, hiszen amikor az élelmet kidobják, vele együtt az előállítására fordított összes értékes erőforrás is veszendőbe megy.
A vörös hús nemrég kimutatott egészségi kockázatai miatt ugyan valamelyest visszaesett a fogyasztás, a kampány közvélemény-kutatása azt mutatta, hogy számos marhahúsételt továbbra is kedvelnek a britek.
Az ország legnépszerűbb marhahúsos fogása a bolognai spagetti, ezt ötből egy fogyasztó választotta a több mint kétezer megkérdezett felnőtt közül. Ezt követte a pácolt marhasült 28 százalékkal és a steak 12 százalékkal.
Hat vásárlóból egy mondta, hogy kidobja a marhahúst, ha a címkén jelzett dátumon túl nem használták föl. Kilenc százalékuk vallotta be, hogy a szemétbe dobná a húst, ha kiderülne, hogy fedetlenül vagy nyitott csomagolásban tárolta.
Tízből csak három marhahúsvásárló mondta, hogy megtervezi a menüt, mielőtt elindul a nyersanyagot beszerezni, és a megkérdezettek 19 százaléka válaszolt azt, hogy bevásárlás előtt megnézi, mi van még a hűtőszekrényben.
A hivatalos adatok alapján a brit háztartások évente hétmillió tonna ételt dobnak a szemétbe, ez családonként 700 fontot jelent, a pazarlás éves teljes költsége 12,5 milliárd font. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar ételpazarlási körkép a Munchcsal
A Munch sajtóeseményt tartott „Miért menő az ételmentés?” címmel, amelyen…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában
A Carrefour Argentina mind a 640 áruházában bevezette a Wasteless…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >