Évente 34 ezer tonna marhahúst dobnak a szemétbe a brit háztartások
Évente 34 ezer tonna marhahúst dobnak a szemétbe a brit háztartások, ez mintegy 260 millió fontba (101,8 milliárd forint) kerül és nagyjából 300 millió hamburgert lehetne belőle készíteni – idézett egy friss kutatást a The Guardian brit napilap.
A kutatást a Love Food Hate Waste című kampány rendelte meg. Szakértőik szerint a hatalmas pazarlás egyszerű változtatásokkal elkerülhető lenne: ha a háztartások megterveznék, mit fognak fogyasztani, észszerűbben tárolnák az élelmet, elolvasnák a címkékre írt lejárati dátumot, megfelelő adagokat szolgálnák fel és jobban hasznosítanák a maradékot.
A pazarlás a környezetre is súlyos terheket ró, hiszen amikor az élelmet kidobják, vele együtt az előállítására fordított összes értékes erőforrás is veszendőbe megy.
A vörös hús nemrég kimutatott egészségi kockázatai miatt ugyan valamelyest visszaesett a fogyasztás, a kampány közvélemény-kutatása azt mutatta, hogy számos marhahúsételt továbbra is kedvelnek a britek.
Az ország legnépszerűbb marhahúsos fogása a bolognai spagetti, ezt ötből egy fogyasztó választotta a több mint kétezer megkérdezett felnőtt közül. Ezt követte a pácolt marhasült 28 százalékkal és a steak 12 százalékkal.
Hat vásárlóból egy mondta, hogy kidobja a marhahúst, ha a címkén jelzett dátumon túl nem használták föl. Kilenc százalékuk vallotta be, hogy a szemétbe dobná a húst, ha kiderülne, hogy fedetlenül vagy nyitott csomagolásban tárolta.
Tízből csak három marhahúsvásárló mondta, hogy megtervezi a menüt, mielőtt elindul a nyersanyagot beszerezni, és a megkérdezettek 19 százaléka válaszolt azt, hogy bevásárlás előtt megnézi, mi van még a hűtőszekrényben.
A hivatalos adatok alapján a brit háztartások évente hétmillió tonna ételt dobnak a szemétbe, ez családonként 700 fontot jelent, a pazarlás éves teljes költsége 12,5 milliárd font. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a PENNY és a MUNCH
Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom,…
Tovább olvasom >Add tovább a szeretetet az Auchan “Maradtmég Dobozkájában”!
A karácsony a hangulatos családi összejövetelekről, a késő estig tartó…
Tovább olvasom >Nébih: marhahúst hívott vissza a Metro
Friss marhalábszárat, marhahátszínt és marharostélyost hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íme 2024 legfontosabb digitalizációs trendjei
Jövőre várhatóan tovább gyorsulnak a vállalati digitalizációs törekvések, az előrejelzések…
Tovább olvasom >Egy év alatt ötödével csökkent a nyers tej ára
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyers tej országos…
Tovább olvasom >Taxonómia-rendelet: komoly a lemaradásunk
Komoly lemaradásban vannak a tőzsdén jegyzett magyar vállalatok a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >