Európában 3 százalékkal csökkent a nem élelmiszer jellegű cikkek kiskereskedelme
Bár a COVID-19 által fémjelzett 2020-as év óriási kihívások elé állította a kiskereskedőket, az FMCG termékek kereskedelme a lezárások alatt tudott profitálni, az EU 27 országában átlagosan 5,5 százalékos forgalomnövekedést értek el. Ezzel szemben az EU-ban a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelemben veszteségeket tapasztalhattak, az eladások 3 százalékkal csökkentek. Ezeket a megállapításokat a GfK tegnap tette közzé az európai kiskereskedelemről szóló új, átfogó tanulmányában.
A legnagyobb mértékben Olaszországban (-11,6 százalék),
Spanyolországban (-11,0 százalék) és Cipruson (-10,8 százalék)
csökkentek a nem élelmiszer jellegű termékek eladásai. Főként a ruházati
cikkek és cipők kiskereskedelme esett vissza számos országban, egyes
esetekben több, mint 20 százalékkal. Hollandiában viszont a nem
élelmiszer jellegű kiskereskedelmi szektor egésze jelentősen nőtt (+6,2
százalékkal). Sok európai országgal ellentétben a fertőzés első hulláma
alatt itt a kiskereskedelmi szektor nem volt teljesen lezárva, valamint az
online kiskereskedelem is viszonylag erős növekedést produkált. 2020-
ban jelentősen meghaladta az előző évet a nem élelmiszer jellegű
termékek forgalma: Litvániában (+7,7 százalékkal) és Dániában (+6,2
százalékkal).
„A koronavírus-járvány számos olyan fejlesztést indított el vagy gyorsított
fel, amelyek hosszútávon is befolyásolni fogják majd az üzletláncok
kiskereskedelmét” – magyarázza Dr. Johannes Schamel, a kutatás
igazgatója. „Az online kiskereskedelem Európa számos régiójában már
nagyon elterjedt. Azonban különösen a műszaki fogyasztási cikkek
kiskereskedelmében a többcsatornás (omnichannel) kiskereskedők
nagyobb mértékben növekedtek, mint a kizárólag online kiskereskedők.
Kapcsolódó cikkeink
Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >Fidelity International befektetési kitekintő: fontos az időzítés
Az év során eddig csökkent az infláció, és a piacok…
Tovább olvasom >Még 6 évünk van, hogy elérjük az 55 százalékos csökkenést a fenntarthatóságban
Még 6 éve van a magyar gazdaságnak, hogy elérje az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >