Európa legnagyobb kávézóláncai
Pandémia ide vagy oda, Európa 90 legnagyobb kávézólánca 3%-kal növelte forgalmát az előző évhez képest – adta hírül a Foodservice International. A 3 legnagyobb hálózat, a McCafé, a Starbucks és a Costa Coffee, háromezer körüli üzletszámmal rendelkezik, nagy különbség azonban, hogy a másik, növekedőben lévő kettővel ellentétben a Costa tucatszámra veszített üzleteket.
A szakemberek szerint a kávézók piacán mindenhol érvényesülő trendek közül a legjelentősebbek a digitalizáció, hideg italok kedveltsége, akárcsak a növényi alapú és tejmentes kiegészítők terjedése. Egyes láncok tervei között szerepel, hogy kávékínálatukat teljesen vagy részben biotermékké alakítják át.
Csak az érdekesség kedvéért számoltunk egy kicsit, milyen országokból jönnek az ötletek, a koncepciók, amelyekből aztán az igazán nagy láncok fejlődnek. A 90 legnagyobb hálózat között nincs magyar, ám spanyol viszont 19, 12 orosz, 10 német, 6 ausztrál tulajdonú, valamint 5-5 olasz, holland és görög. Érdekes például, hogy a görögök mind az első 30-ban vannak, míg a spanyolok kivétel nélkül a 30. és 90. hely között. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Családbarát termékekkel bővült az Impossible Foods kínálata az USA-ban
Az Impossible Foods három új termékkel bővítette kínálatát az Egyesült…
Tovább olvasom >Speciális zabitallal ihatják mostantól a britek teájukat
A Glebe Farm Foods legújabb növényi alapú itala, a PureOaty…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >