Európa legnagyobb kávézóláncai
Pandémia ide vagy oda, Európa 90 legnagyobb kávézólánca 3%-kal növelte forgalmát az előző évhez képest – adta hírül a Foodservice International. A 3 legnagyobb hálózat, a McCafé, a Starbucks és a Costa Coffee, háromezer körüli üzletszámmal rendelkezik, nagy különbség azonban, hogy a másik, növekedőben lévő kettővel ellentétben a Costa tucatszámra veszített üzleteket.
A szakemberek szerint a kávézók piacán mindenhol érvényesülő trendek közül a legjelentősebbek a digitalizáció, hideg italok kedveltsége, akárcsak a növényi alapú és tejmentes kiegészítők terjedése. Egyes láncok tervei között szerepel, hogy kávékínálatukat teljesen vagy részben biotermékké alakítják át.
Csak az érdekesség kedvéért számoltunk egy kicsit, milyen országokból jönnek az ötletek, a koncepciók, amelyekből aztán az igazán nagy láncok fejlődnek. A 90 legnagyobb hálózat között nincs magyar, ám spanyol viszont 19, 12 orosz, 10 német, 6 ausztrál tulajdonú, valamint 5-5 olasz, holland és görög. Érdekes például, hogy a görögök mind az első 30-ban vannak, míg a spanyolok kivétel nélkül a 30. és 90. hely között. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a növényi alapú élelmiszerek
A növényi alapú termékek piaca az utóbbi években robbanásszerű növekedést…
Tovább olvasom >80 millió svájci frankot invesztált a Nestlé szerbiai üzemébe
Nyolcvan millió svájci frankot (83,4 millió eurót) ruházott be a…
Tovább olvasom >Megszünteti két növényi alapú tejitalának gyártását a Danone US
Azért született döntés a Silk Nextmilk és a So Delicious…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >Sör felsőfokon
A BGE Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar magyar sörkultúráról szóló…
Tovább olvasom >Hóna alatt konyhapultjával… – A nap videója
Íme egy profi eszköz főzni tudók kempingezéséhez: a ComplEAT a…
Tovább olvasom >