Eseménydús volt a tavalyi év
2022-ben, miután azt hittük véget ért a két COVID-os év számunkra rendkívüli alkalmazkodóképességet követelő időszaka, újabb kihívások vártak a magyar kiskereskedelmi szakmára.
A hazai választások rövid távon mindig a fogyasztást ösztönzik, hiszen a kormány soha nem látott energiákat mozgósított, hogy megmutassa, milyen jólét uralkodik nálunk, adókedvezmények, visszatérítések, árstopok, kamatstopok formájában öntött elképesztő mennyiségű pénzt a piacra. A COVID bezártságából lassan visszatérő vásárlók pedig élvezték az újbóli szabadságot, a könnyen szerzett pénzt, és lelkesen fogyasztottak.
Ez az év azonban nem csak pozitív dolgokat tartogatott, hiszen a szomszédunkban háború tört ki, beláthatatlan következményekkel fenyegetve Európát, melynek legkézzelfoghatóbb következménye az energiaárak robbanása lett, mely azonnal belekerült a termelés, a szállítás költségeibe, és régóta ismeretlen inflációt indított el.
És jöttek a következmények
A kiköltekezett ország már júniusban különadókkal próbálta a saját terheit csökkenteni, illetve az árstopok, ársapkák is velünk maradtak a lakosság védelmében. A EU-val folytatott többfrontos vita ősszel pedig rekord EUR/USD árfolyamhoz vezetett, mely hatások együttesen rekord szintre lökték a magyar inflációt, ezzel az elmúlt években ismeretlen problémákat megjelentetve, mint a reálbérek csökkenése és a finanszírozás költségeinek egekbe emelkedése.
A reálbérek csökkenése pedig őszre már jól látható megtorpanáshoz vezetett a fogyasztásban, az eladott darabszámokban, amit persze a magas inflációs forgalmi számok még eltakartak.
Ebben a turbulens környezetben a Rossmann Magyarország számára is komoly kihívás volt nemcsak az alkalmazkodás a drasztikusan emelkedő költségekhez (beruházások, logisztika, energia stb.), hanem az alap kereskedelmi tevékenység még magasabb szintű ellátása, fejlesztése egy csökkenő fogyasztási pályára álló környezetben.
Nem álltunk meg!
Több mint 30 bolt felújítása, megnyitása mellett egy megújult bolti koncepció bevezetésébe is belekezdett a cég, ami elsősorban Budapesten és nagyobb városokban valósul meg: közel 100 boltunkban pedig már önkiszolgáló kasszánál is fizethetnek a vásárlók, mellyel párhuzamosan számtalan egyéb, a produktivitást és vásárlói elégedettséget növelő fejlesztést hajtottunk végre.
A verseny azonban nemcsak a hagyományos boltokban, hanem az online piacon is erősödött két új szereplővel, akik hasonló szortimentet forgalmaznak, mint a Rossmann. Bevezettük saját futárszolgálatunkat Budapesten és az agglomerációban, amellyel 5 órán belül juttattjuk el az árut a rendeléstől számítva, valamint lecseréltük és megújítottuk a webshopunkat, amely a 4. legnagyobb FMCG-webshop az országban. Rengeteg lépést tettünk az omnichanel irányába, számtalan bolti szolgáltatást online módon is elérhetővé téve, vagy fordítva.
Lojalitásprogramunk a legkedveltebb CRM-programmá vált, tagjainak száma elérte a másfél milliót, a vásárlóink 60%-a használja napi szinten, mert vásárlási szokásokon alapuló, személyre szabott releváns ajánlatokat tudunk számukra eljuttatni, és egyedüli CRM-programként díjazzuk, ha többet vásárolnak. A vevőszolgálatunk már hétfőtől vasárnapig, reggel 7-től este 9-ig érhető el, a szolgáltatás jelentős részét automatizáltuk, a vásárlók beérkező megkereséseit digitálisan tartjuk nyilván és menedzseljük.
Mindig lehet többet és jobban
Elsőként digitalizáltuk a 25 éve változatlan szórólapunkat, az akciós újságot, nyomtatott példányok már csak a boltokban találhatóak, az ajánlatokat pedig egységesen 12 naposra bővítettük ki. A social mediák ökoszisztémáját is tovább fejlesztettük, a hagyományos platformok egyre több szálon vannak összekötve. A Facebook, Instagram, YouTube és a weboldal mellett megjelentek a specializált Rossmann Facebook-csoportok, elindult a Tik-Tok oldalunk, idén már elindult a szolgáltatásait tekintve piacvezetőnek szánt, megújított applikációnk.
A szortimentek terén a vevőigényekhez alkalmazkodva közel 500 cikkelemmel bővítettük a saját márkás portfóliónkat, illetve olyan márkákkal, márkanevekkel kötöttünk exkluzív megállapodásokat, mint Ördög Nóri, Lilu vagy a NYX, de piacvezetők lettünk a fotók eladásának terén is.
Megmutattuk elsőként az FMCG-piacon, hogy drónnal is lehet árut kiszállítani Magyarországon, illetve 2 lelkes magyar egyetemistával közösen létrehoztuk a világ első, sűrített levegővel működő, dezodor-utántöltő automatáját.
A logisztika területén 2025-ben szeretnénk megnyitni az első olyan FMCG-raktárat, amely félig automatizált technológiával dolgozik, illetve nagyon büszkék vagyunk rá, hogy nemcsak a Superbrands díjat nyertük el nyolcadszor, hanem először a vállalat életében a Legjobb munkahely díj büszke tulajdonosai is lehettünk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Az árakba, a technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba invesztált a dm
A drogéria forgalma 17%-kal nőtt az elmúlt gazdasági évben A…
Tovább olvasom >Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >