Energikus cereáliák

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 11. 09. 01:30

Beltartalmi értékei és kedvező imázsa megóvja a cereáliapiacot a romló gazdasági környezetet kísérő általános fogyasztás-visszafogástól. A gabonapehely-szegmens energiát biztosít egész napra, és a jobb ár-érték arány elérése érdekében a nagyobb kiszerelések felé nyit, a müzlik piacán pedig az egészséges táplálkozás trendje a fő mozgatóerő, így növekszik a natúr termékek kedveltsége.

A cereáliapiac két nagy kategóriája a gabonapelyhek és -szeletek, valamint a müzlik és müzliszeletek. A két termékféleség célcsoportja és fogyasztási motivációja némiképp eltér egymástól.

– A müzli és müzliszelet az egészségtudatos táplálkozás egyre nagyobb hangsúlya miatt stabil és magas imázsú termékkör.
A gabonapelyhek esetén a fogyasztók egyre inkább értékelik a gyermekek és felnőttek számára gyorsan elkészíthető, energiát adó reggeli-megoldásokat – mondja Györkös Andrásné Gyöngyi, a Cerbona termékeket gyártó és forgalmazó Naponta Kft. értékesítési vezetője.

Új szortimentet alakít ki a Bona Vita

Ez utóbbin belül is a gabonapehely mindenekelőtt a gyerekek reggelije, amit jól mutat, hogy az ízpalettáján belül továbbra is a kakaós termékek a legnépszerűbbek.

– Ennél a szegmensnél a promóciós hatékonyság is rendkívül magas. Vannak fogyasztók, akik szinte csak akcióban hajlandóak ezt a kategóriát vásárolni – jegyzi meg Papp Kreszcencia, a Del Pierre CE Kft. Junior Import Managere.

Úgy látja, hogy a reggelizőpelyhek piacán átrendeződés zajlik. A csökkenő vásárlóerő hatására a forgalom egyre jobban eltolódik
a nagy kiszerelésű saját márkás termékek irányába.

A Del Pierre CE Kft. az utóbbi egy évben
a Bona Vita márka bevezetésével a gyerektermékekre fókuszál, és azt a kiszerelési méretet keresi, amelyet a piac megfelelő ár-érték arányban elfogad.

– Ebben a kategóriában a legkedvezőbb ár-érték arányt céloztuk meg a 375 g-os csomagolással, a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag receptúrákkal – mondja Papp Kreszcencia. – Az idei év másik fókusza a Bona Vita egyadagos termékeinek bevezetése, amellyel az irodai dolgozók, az úton lévők és a termékkört kipróbálók igényeit szeretnénk kielégíteni. Terveink között szerepel egy új Bona Vita szortiment kialakítása a magyar piacon, ami új impulzust adhat jövőre a cereáliapiacnak.

A cég fontosnak tartja, hogy a fogyasztók kipróbálhassák a termékeiket a vásárlási döntés előtt, ezért minél több kóstoltatót szerveznek a legnagyobb láncokban.

Új, étcsokoládés termékek a Cerbonától

A cereáliapiac egyik patinás márkája
a Cerbona; a márka forgalmában a válság hatása nem érzékelhető, tudjuk meg Györkös Andrásnétól. Az utóbbi 20 évben
a Cerbona termékek folyamatosan új ízekkel bővültek, és a termékfejlesztési munka nem áll le. Viszont arra is figyelnek, hogy a jól bevált ízeket, összetételeket ne bolygassák, hiszen ezeknek hűséges fogyasztói köre van.

– Az adott termékcsoportokkal kapcsolatos fogyasztói elvárások csak lassan változnak, hiszen kialakult termékkörökről van szó. A Cerbona elsősorban a minőségre törekszik, mert ez a márkaérték alapja is, az ár-érték arányos termékeket nem az alapanyagok vagy összetétel rovására kívánja elérni – szögezi le a Naponta Kft. értékesítési vezetője.

A Cerbona idén 2 új termékkel, étcsokoládés-málnás müzliszelettel és étcsokoládés müzlivel lép piacra. Ezek a termékek a jelenlegi portfólióba beleillenek, de egyben követik az „egészséges étcsokoládé” vonalat is, amely új fogyasztói trendként jelen van a piacon.

A Cerbona 2012 tavaszán folytatott ATL-kampányt, azóta az elektronikus médiában, illetve BTL-vonalon mutat marketingaktivitást. Nagyobb fogyasztói nyereményjátékot idén nem tervez, a Magyar Termék Kht. nyereményjátékában viszont részt vesznek a Cerbona termékek.

Sikeres családi kiszerelés a Kellogg’snál

A gabonapehely-szegmens egyik prémiummárkája a Maresi Foodbroker Kft. által forgalmazott Kellogg’s, amely mind a gyermekeknek, mind a felnőtteknek kínál termékeket. Magasabb kvalitású vevőkörének köszönhetően a Kelloggs’s az utóbbi 2 évben tartja a piaci helyzetét. Sőt a 2011-es évben enyhe növekedést is produkált.

– Idén a tavalyi év forgalmát kívánjuk fenntartani, ami előreláthatóan sikerülni is fog – tudjuk meg Takács Rita brand menedzsertől.

A Kellogg’s esetében is a csokis a legnépszerűbb íz, magasan vezeti az eladási statisztikát. Ám hasonlóan magas értéket mutat a nem ízesített natúr kukoricapehely eladása is, amely a Kellogg’s szortimentjében mindig meghatározó volt, ráadásul erre az utóbbi két évben a forgalmazó cég az 500 g-os családi kiszereléssel is ráerősített.

A Kellogg’s marketingmixének a fókuszai az eladáshelyi promóciók és az online közösségi médiában való kommunikáció, nyereményjátékkal egybekötve. Az idei év utolsó felében is ilyen jellegű aktivitásokat terveznek, árulja el a Maresi Foodbroker brand menedzsere.

Vitalis müzlik süteményekbe is

A müzlik között a legnépszerűbb ízvariánsok még mindig a gyümölcsös és csokis ízek, de mellettük a natúr és a magvas variációk is egyre kelendőbbek, tudjuk meg Kozák Fruzsinától, a Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. termékmenedzserétől.

– Az elmúlt évben a Dr. Oetker Vitalis müzli forgalma jelentősen növekedett.
A Vitalis továbbra is az egyik legnépszerűbb márkás termék a piacon, mely a minőségi, válogatott összetevőknek köszönheti népszerűségét – mondja Kozák Fruzsina.

Legnépszerűbb ízük évek óta a Csokoládés, amely a benne lévő csokoládélapocskáknak és ízletes kakaós gabonagömböknek köszönhetően a gyerekek körében is kedvelt, valamint a Diós-Mandulás, amely az ízélményen túl az egy adagra jutó alacsony (4,8 g) cukortartalom miatt is jó választás a tudatos táplálkozás követői számára. A természetesebb ízvilágot keresők a Gyümölcsös müzlit részesítik előnyben, amely a különösen magas gyümölcstartalom (40%) mellett hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Emellett fokozódó érdeklődést tapasztalnak a karakteresebb ízt képviselő Epres-Joghurtos és Mézes-Gyümölcsös változatok iránt is.

– A Dr. Oetker Vitalis müzlikkel nem csupán a reggeli vitalitásról gondoskodhatunk, de számos, könnyen elkészíthető süteményreceptnek is ízletes hozzávalói, amelyeket a Dr. Oetker honlapon teszünk elérhetővé minden érdeklődő számára – említ meg zárásul egy alternatív felhasználási módot
Kozák Fruzsina.

Szuperprémium müzliszeletek a Cornytól

A müzliszeletek között versenyez a Corny márka, amelyet az Asix Distribution Kft. forgalmaz.

– A szegmensben a promóciós értékesítések aránya az elmúlt néhány évben nagyságrendekkel nőtt. Ez a trend azonban rengeteg más termékre is igaz, mivel a válság egyik folyománya – állapítja meg Cúl Balázs, a cég ügyvezető igazgatója. – A szegmens sajátossága, hogy az ízpreferencia régióspecifikus, így a márkát gyártó cég is engedékenyebb az új ízvariánsok kifejlesztésének-bevezetésének tekintetében.
A gyártói márkák erősödésének dinamikája talán valamelyest lassult ugyan, azonban elvitathatatlanul domináns szereplői a piacnak.

Az Asix idei újdonsága a piacon a Corny Nuts család. Ezek olyan szuperprémium termékek, amelyek kiszerelése fele akkora, mint a Corny BIG müzliszeleté, fogyasztói ára azonban megegyezik vele.

– Összetételében ugyanis több mint 50%
a mogyoró/mandula, igazi csokoládéval készül, valamint nem tartalmaz mesterséges színezéket és tartósítószert. Abszolút rétegtermék (elsősorban az ár miatt), azonban hiszünk abban, hogy a válság után a magyar piac is elmozdul a minőségi termékek felé – ad hangot meggyőződésének Cúl Balázs.

A gyártó cég évi 1-2 új ízvariáns bevezetésére készül az elkövetkező 3-4 évben, miközben az esetlegesen kevésbé népszerű termékek kivezetésre kerülnek. A termékcsalád támogatására a forgalmazó Asix kóstoltatást és nyereményjátékot is tervez.

Sz. L.

Kapcsolódó cikkeink