Emelné az egészségtelen élelmiszerekre kivetett adót a brit Danone vezetője az elhízás visszaszorítása érdekében
A Danone vezetője arra kérte a brit kormány minisztereit, hogy az elhízás elleni küzdelem érdekében vezessenek be magasabb adót a magas zsír-, só- és cukortartalmú (HFSS) termékekre.
Az Observer beszámolója szerint az Actimel joghurtot is forgalmazó tejipari márka kormányzati beavatkozást sürget annak érdekében, hogy a fogyasztók egészségesebb termékekhez juthassanak.
Ez az első alkalom, hogy egy nagy élelmiszeripari vállalat kormányzati fellépést sürget az elhízás növekvő aránya miatt.
A jelenlegi szabályozás szerint a legtöbb élelmiszer – a jégkrém, az üdítőitalok és egyes kekszek kivételével – mentesül az általános forgalmi adó alól.
A Danone nem szeretné, ha a bevásárlás költségei összességében emelkednének, de úgy véli, hogy érdemes lenne megvizsgálni, adókkal nem lehet-e jobban támogatni az egészségesebb termékeket, és ezzel egyidejűleg nagyobb adót kivetni a HFSS-árucikkekre.
A kormány jelezte, hogy már korlátozta az egészségtelen élelmiszerek szupermarketekben való kihelyezését, és idén októberben szabályozni fogja az „egyet vesz, kettő kap” ajánlatokhoz hasonlókat.
Az ötven szupermarketben elindított HFSS-termékekre vonatkozó, közelgő korlátozásokat vizsgáló kísérletek az eladások visszaesését mutatták.
A Reapp kiskereskedelmi technológiai megoldással végzett kutatás megállapította, hogy a keksz és a hűtött termékek kategóriájában a nem HFSS-termékek értékesítése 20%-kal visszaesett a kísérletben résztvevő üzletekben a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Food and Drink Federation (Élelmiszer- és Italszövetség – FDF) szóvivője nyilatkozata szerint „az élelmiszer- és italgyártók elkötelezettek az élelmiszerek és italok tápértékprofiljának javítása mellett. Egy az élelmiszergyártókra esetlegesen kivetett további adó nem segíti őket az újratervezésben, csak tovább növeli az amúgy is rájuk nehezedő pénzügyi terheket”.
Korábban a Tesco szólította fel a kormányt a kiskereskedőkkel és beszállítókkal közösen arra, hogy tegyen „érdemi” lépéseket a gyermekkori elhízás visszaszorítása érdekében, korlátozva a kisgyermekek magas zsír-, só-, és cukortartalmú termékeknek való marketingkitettségét, és az üzletekben szorgalmazva a kötelező címkézést.
Kapcsolódó cikkeink
A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Polcátalakítás a brit Tescónál
A Tesco a mesterséges intelligencia (AI) technológia alkalmazásával bővíti az…
Tovább olvasom >150-nél is több kényelmi üzlet nyitását tervezi a brit Tesco az elkövetkező 3 évben
Az elkövetkező három évben több mint 150 új Tesco Express…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >