Emelkedik a tálcás készételek kedveltsége
A zöldségkonzerv-kategória mennyiségben stagnál, értékben kissé növekszik, míg a húskonzervek tekintetében egyértelműen szűkülő piacról beszélhetünk. Ennek hátterében a kereslet eltolódása áll a frissáruk irányába, emellett emelkedő fogyasztói árakat és a kedvezőtlen gazdasági helyzetben vásárlásaikat visszafogó fogyasztói attitűdöt is érzékelünk.A convenience termékek esetében is egyre nagyobb szerepet kap a polci ár. A másik két legmeghatározóbb vásárlást befolyásoló tényező itt a finom íz és a gyors megoldás.
A készételek és egyéb húskonzervek tekintetében az erős konkurenciaharc következtében a gyártók arra kénys zerülnek, hogy olcsóbb ételeket állítsanak elő, amelyet a húsadagok csökkentésével, a minőség és a tartalom egyszerűsítésével érnek el.
A márkázott húskonzervek mellett egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kereskedelmi márkák, amelyek olcsó árukon kívül csomagolás tekintetében is egyre inkább hasonlítanak a márkás termékekre. Beltartalmukat tekintve azonban jelentős eltérések tapasztalhatók.
Az egészségtudatosság kedvezőtlenül hat a fémdobozos konzervekre, mivel a fogyasztók többsége – tévesen – azt gondolja, hogy ezek még mindig tele vannak különböző tartósítószerekkel, adalék anyagokkal. Ugyanakkor emelkedik az olyan modernebb csomagolási módszerek kedveltsége, mint az alutálca vagy a műanyag tálcás mikrózható készételek.
Az újszerű csomagolások kifejlesztése jelenti egyben az egyik fő innovációs irányt is, emellett elsősorban a különböző adalék anyagok és génmódosított összetevők kiváltása a cégek fő törekvése. A Globus Konzervipari Zrt. is tesz erőfeszítéseket ez utóbbi érdekében. Továbbá tervezzük, hogy a termékek csomagolásain a kalóriatáblázatban az úgynevezett GDA napi javasolt bevitelt is feltüntetjük, amellyel a tudatosabb vásárlóink részére kívánunk pluszinformációt adni.
Az elmúlt időszak legfontosabb újítása cégünknél, hogy termékeink teljesen új, sokkal modernebb csomagolást kaptak, ezen belül a készétel-termékcsaládunk dobozformátuma is változott.
Az esztétikumon túl az új, nyakbehúzott konzervdobozok sokkal praktikusabban és stabilabban pakolhatók egymásra, hiszen egymásba illeszkednek, nem csúszkálnak többé, ha egymásra helyezzük őket. A készételeink doboza pedig praktikusabban kezelhető, kisebb átmérőjű, és ezáltal könnyebben kézbe vehető.
Botta Diána a Globus Zrt. trade marketing menedzsere
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >