Először kínál újrahasznosított műanyagból készült háztartási terméket a Lidl

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2021. 03. 03. 11:24

REset Plastic műanyagstratégiájának részeként a Lidl folyamatosan azon dolgozik, hogy csökkentse műanyagfelhasználását és egyre több újrahasznosított műanyagot használjon fel annak érdekében, hogy egy újabb lépéssel közelebb kerüljön a „Kevesebb műanyag – Zárt körforgás” vízió megvalósulásához. A Schwarz Csoport környezetvédelemért felelős részlegével, a PreZero-val közösen a Lidl ezen dolgozik a háztartási cikkek termékcsoportjában és 2021. március 4-étől számos terméket vezet be kínálatába, melyek legalább 95 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek.

Az időszakosan elérhető háztartási termékekkel a Lidl és a PreZero új életet ad a régi műanyagoknak. Az új háztartási cikkek legalább 95%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek és sokkal kevesebb erőforrást használnak fel gyártásukhoz, mint a hagyományos, új műanyagból készült termékek esetében. Megtalálhatóak a kínálatban vödrök, vállfák, tárolódobozok, összecsukható rekeszek és szennyestartó kosarak, különböző színekben, kiegészítve a háztartási cikkek választékát. Gyártásuk során 28,5 tonna régi műanyag került újrafelhasználásra. E termékek egy fenntarthatóbb alternatívát kínálnak a vásárlók számára, akik vásárlásukkal aktívan hozzájárulhatnak a fontos erőforrások megőrzéséhez.

Az újrahasznosított anyagból készült háztartási termékek különlegessége, hogy hozzáadott értékükhöz nagy arányban a Schwarz Csoport különböző vállalatai járulnak hozzá. A PreZero, a Schwarz Csoport környezetvédelmi részlege felelős az ártalmatlanításért és az újrafeldolgozásért, az újrahasznosított termékeket pedig a Lidl kínálja eladásra. Ez egy sikeres, vállalatcsoporton belüli együttműködést biztosít a közös REset Plastic műanyag stratégia részeként.

A műanyagot számos termék gyártásához és csomagolóanyagként is használják. A kapcsolódó magas erőforrás-felhasználás, az alacsony újrahasznosítási arány, valamint a műanyaghulladékok okozta környezeti szennyezés miatt nagy környezeti hatással bír, s ezért széles körben vitatott alapanyag. A Lidl ezért célul tűzte ki, hogy növelje az újrahasznosított műanyag használatát és ezáltal az értékes alapanyagokat hatékonyan újra feldolgozza. Ennek érdekében az áruházlánc akciós háztartási cikkek kínálatában megjelenő új termékeivel az újrahasznosított műanyagra fókuszál: A háztartásokból származó műanyaghulladékot a PreZero összegyűjti, megtisztítja, majd újrahasznosított műanyag granulátumokká dolgozza fel. Ezt az úgynevezett regranulátumot használják az új, kiváló minőségű és egyben környezetbarátabb Lidl termékek előállításához.

A teljes újrahasznosítási és gyártási folyamat Európán belül zajlik. Vállalati hálózatával a Lidl képes lefedni a teljes gyártási és értékteremtési láncot, így biztosítva a magas újrafeldolgozási követelményeket. Az új termékek a Schwarz Csoport által kezdeményezett REset Plastic stratégia részét képezik.

A REset Plastic stratégiáról

A Schwarz Csoport a Lidl és Kaufland kiskereskedelmi láncaival az egyik legnagyobb nemzetközi kiskereskedelmi vállalat, aki tisztában van környezeti felelősségével és vállalja is ezt a felelősséget. REset Plastic műanyag stratégiája egy átfogó, nemzetközi stratégia, mely öt tevékenységi területet fed le az elkerüléstől kezdve a tervezésen és az újrahasznosításon át az innovációig és oktatásig bezáróan. Ennek köszönhetően megvalósulhat a “kevesebb műanyag – zárt körforgás vízója.

 

Kapcsolódó cikkeink