Először kézbesített csomagot az Amazon drónja Nagy-Britanniában
Először kézbesített csomagot az Amazon drónja Nagy-Britanniában. A rendelés leadása után 13 perccel a pilótanélküli gép már meg is érkezett cambridge-i céljához.
Az amerikai óriáscég szerdán tett közzé egy videót internetes oldalán, amelyben a sikeres december 7-i csomagkiszállítás látható. A vállalat Cambridge-ben alakította ki kézbesítő központját, ahol – ha már a fedélzeten van a csomag – a drónok egy automatizált sínpályán érkeznek meg a felszállási területre.
Innen az akár 122 méteres magasságig is felemelkedő drónok teljesen önműködő módon, GPS által vezérelve juttatják el a csomagokat, amelyekből legfeljebb 2,7 kilogramm súlyút tudnak szállítani – adta hírül a BBC honlapja.
Az Amazon célja az, hogy minden megrendelést 30 percen belül teljesítsenek. Jelenleg a szolgáltatás tesztje folyik, a következő hónapokban tucatnyi közelben élő vásárlóval szeretnék kipróbáltatni a drónpostát. A szolgáltatásnak jelenleg a napközbeni működésre van engedélye, kizárólag ha jók a látási viszonyok és nincs erős szél. Ugyanakkor nem repülhetnek esőben, hóban és jeges időben sem.
Nagy-Britannia mellett a vállalat az Egyesült Államokban, Ausztriában és Izraelben is fejlesztő központokat üzemeltet. Elmondásuk szerint több országban is tesztelik a Prime Air névre keresztelt szolgáltatást.
Ugyanakkor Natalie Berg, a Planet Retail elemzője szerint a Prime Air csak egy újabb az Amazon számos szolgáltatása közül, igazi változást nem fog hozni az ágazatban.
„Ez egy marketing puccs” – fogalmazott. Hozzáfűzte azt is: tavaly még a rendelés leadásával azonos napon megvalósult kiszállítás számított kiemelkedőnek, most viszont minden a 13 perces kiszállítási időről szól. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >