Először kapott Horvátországban két Michelin-csillagot egy étterem
A Rovinjban található Agli Amici lett Horvátország első étterme, amely két Michelin-csillaggal büszkélkedhet, az egycsillagos éttermek száma pedig kilencről tízre emelkedett az országban – írta a Vecernji List című horvát napilap szerdán.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Agli Amici Rovinj (@agliamicirovinj) által megosztott bejegyzés
A zágrábi Dubravkin put első alkalommal kapott Michelin-csillagot. További kilenc étterem – a szintén zágrábi Noel, a sibeniki Pelegrini, a dubrovniki 360 (fok), a rovinji Monte, a Pag szigetén található novaljai Boskinac, a korculai LD Terrace, a rijekai Nebo, a Mali Losinj szigetén található Alfred Keller és a jastrebarskoi Korak – sikeresen megtarthatta csillagát.
Az első horvátországi Michelin-csillagot az Isztriai-félszigeten lévő Monte étterme kapta még 2017-ben.
Tizenegy horvát étterem Bib Gourmand minősítést kapott a jó ár-érték arányú ételekért.
A Michelin 2020-ban egy új szimbólumot vezetett be a francia kalauzba: egy zöld, négylevelű lóherét. A gasztronómiai kalauz ezzel kívánja szimbolizálni a fenntarthatóságot, és így kívánja felhívni a figyelmet azokra az éttermekre, amelyek komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy csökkentsék ökológiai lábnyomukat és védjék a biológiai sokféleséget.
Ezt a jelzést Horvátországban elsőként a zágrábi Esplanade Hotel Zinfandel’s étterme kapta. A hotel partnere a Természetvédelmi Világalapnak (WWF), a világ egyik legnagyobb civil természetvédelmi szervezetének. Két másik étterem, a korcsulai Konoba Mate és a Michelin-csillagos Korak is rendelkezik ezzel a jelzéssel.
Kristjan Stanicic, a Horvát Turisztikai Közösség (HTZ) igazgatója szerint Horvátország mára elismert minőségi és vonzó úti cél, a Michelin-védjegyek pedig a horvát gasztronómia kiválóságát és szakácsainak szakértelmét igazolják, akik munkájukkal és erőfeszítésükkel járulnak hozzá a vendégek elégedettségéhez.
A tényt, hogy Horvátországban 93 étteremnek van valamilyen minősítése, nagyon is ki fogják tudni használni a gasztronómia mint termék és Horvátország mint desztináció további népszerűsítésére – tette hozzá a HTZ igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Ízek csúcsa: ennyibe kerül ma egy fine dining vacsora Magyarországon
A 2025-ös Dining Guide Év Étterme díját az őrségi Pajta…
Tovább olvasom >A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >