Először kapott Horvátországban két Michelin-csillagot egy étterem
A Rovinjban található Agli Amici lett Horvátország első étterme, amely két Michelin-csillaggal büszkélkedhet, az egycsillagos éttermek száma pedig kilencről tízre emelkedett az országban – írta a Vecernji List című horvát napilap szerdán.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Agli Amici Rovinj (@agliamicirovinj) által megosztott bejegyzés
A zágrábi Dubravkin put első alkalommal kapott Michelin-csillagot. További kilenc étterem – a szintén zágrábi Noel, a sibeniki Pelegrini, a dubrovniki 360 (fok), a rovinji Monte, a Pag szigetén található novaljai Boskinac, a korculai LD Terrace, a rijekai Nebo, a Mali Losinj szigetén található Alfred Keller és a jastrebarskoi Korak – sikeresen megtarthatta csillagát.
Az első horvátországi Michelin-csillagot az Isztriai-félszigeten lévő Monte étterme kapta még 2017-ben.
Tizenegy horvát étterem Bib Gourmand minősítést kapott a jó ár-érték arányú ételekért.
A Michelin 2020-ban egy új szimbólumot vezetett be a francia kalauzba: egy zöld, négylevelű lóherét. A gasztronómiai kalauz ezzel kívánja szimbolizálni a fenntarthatóságot, és így kívánja felhívni a figyelmet azokra az éttermekre, amelyek komoly erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy csökkentsék ökológiai lábnyomukat és védjék a biológiai sokféleséget.
Ezt a jelzést Horvátországban elsőként a zágrábi Esplanade Hotel Zinfandel’s étterme kapta. A hotel partnere a Természetvédelmi Világalapnak (WWF), a világ egyik legnagyobb civil természetvédelmi szervezetének. Két másik étterem, a korcsulai Konoba Mate és a Michelin-csillagos Korak is rendelkezik ezzel a jelzéssel.
Kristjan Stanicic, a Horvát Turisztikai Közösség (HTZ) igazgatója szerint Horvátország mára elismert minőségi és vonzó úti cél, a Michelin-védjegyek pedig a horvát gasztronómia kiválóságát és szakácsainak szakértelmét igazolják, akik munkájukkal és erőfeszítésükkel járulnak hozzá a vendégek elégedettségéhez.
A tényt, hogy Horvátországban 93 étteremnek van valamilyen minősítése, nagyon is ki fogják tudni használni a gasztronómia mint termék és Horvátország mint desztináció további népszerűsítésére – tette hozzá a HTZ igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Horvátországban bojkottal tiltakoztak az infláció ellen
Horvátországban január 24-én pénteken szinte teljesen kiürültek az üzletek, miután…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >A horvát vállalkozók egyesülete az élelmiszerek áfájának egységes csökkentését sürgeti
A túlzott áremelkedés miatt a horvát vállalkozók egyesülete (UGP) az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új energiaszeletet vezet be a Mondelēz az USA-ban
A Mondelēz International BelVita Energy Snack Bites néven új terméket…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Stagnált az eurózóna gazdasága a negyedik negyedévben
Az elemzői várakozásokkal szemben stagnált az eurózóna gazdasága 2024 negyedik…
Tovább olvasom >