Előrenézünk – Új utakon a Kunság-Szesz Zrt.
Az év első felét alapvetően befolyásolta a koronavírus-járvány kitörése és az ezzel együtt járó intézkedések, leginkább a korlátozások bevezetése. Hogyan érintette az ágazatot, mit jelentett mindez a Kunság-Szesz Zrt. életében? Erről és a vállalat terveiről kérdeztük Nagy László vezérigazgatót, a cég alapító tulajdonosát.
– Az elmúlt hónapok mindenkit megviseltek, még a válságot jobban tűrő ágazatokat is. Március–április folyamán tapasztalható volt a megrendelések csökkenése – közel 20% –, különösen, amikor a vendéglátóipar leállt. Ezzel párhuzamosan egy kis eltolódással a lakosság részéről egy erős felvásárlási roham indult el. Összességében elmondhatjuk, hogy nem tört meg gazdaságilag bennünket a koronavírus. Igyekeztünk előrenézni, felkészülni a korlátozások utáni helyzetre, egyben új utakat építeni.
Milyen fejlesztéseket, intézkedéseket jelentett ez?
– Előrelátóak voltunk, sikerült az alapanyagokból időben bevásárolnunk és készleteznünk, így alapanyaghiány miatt nem kellett a termelést leállítani.
Ugyanakkor több területen is elindítottunk fejlesztéseket.
Melyek ezek?
– Láttuk, hogy a vírusvilágjárvány elindított, illetve felerősített folyamatokat az online térben is befolyásolva a mindennapokat és a gazdaság folyamatait. Egy olyan világról beszélünk, ahol az informatika, az internet, a közösségi média hatással van az életünkre. Csak Magyarországon 2019-ben 6 millió felhasználót regisztráltak a social médiában, az online vásárlások jelentősen növekedtek, a fiatalabb generációk esetében tért hódított a social shopping.
Hogyan reagáltak Önök erre az új kihívásra?
– Felgyorsítottuk a projektjeinket. Így az e-commerce (social shopping, webshop, instagram shop) bevezetését. Folyamatosan fejlesztjük a közösségimédia-megjelenésünket (Facebook-, Instagram-oldalak). Használjuk az influenszermarketing eszközét, fejlesztjük a képi megjelenésünket tudva, hogy a keresések 50%-a ma már képek alapján történik. És sorolhatom tovább, a videós tartalmak tudatos használata, a storyk alkalmazása, vagy az ügyfélszolgálatunk erősítése a közösségi médiában mind ide tartozik. Mindezt annak jegyében tesszük, ami a hitvallásunk: „nálunk első a fogyasztó, figyelünk a partnereinkre, és tiszteljük a vevőinket”.
Egyéb innovációt is végrehajtottak?
– Az elmúlt hónapokban továbbfejlesztettük a prémium keserűnket a Mátyás Keserű Likőrt. A klasszikus íz mellett, ma már kapható szilvás és meggyes ízben is. Ez utóbbi a nyár egyik nagy kedvence lett. Ugyanakkor egy régi tervünket is sikerült a tavasz folyamán megvalósítanunk. Gondolva azokra, akik a nyári melegben is szeretnének Mátyás Keserűt fogyasztani, neves mixerek és bártenderek bevonásával új, minőségi koktélokat alkottunk. Ezzel is bebizonyítva, hogy keserű likőrből is lehet finom koktélokat keverni. Új alapanyagok használata révén teljesen egyedi receptúrák születtek (kunság spritz; mátyás king is back; tüzes sárkány; rexperiment).
Melyek a legfrissebb tervek?
– A nyár elején elindítottuk a Mátyás Keserű turnénkat – nem kis részt a partnereink megsegítését szem előtt tartva. A roadshow keretében műsorszolgáltató dj-ket bevonva vendéglátóhelyeken mutatjuk be a termékeinket, kiemelve az új ízeket. A budapesti szórakozóhelyeken pedig találkozni lehet a koktéljainkkal.
Mit vár a jövőtől?
– Bizakodóak vagyunk, válságtűrő ágazat a miénk, és hosszú távon reméljük a helyzet normalizálódását. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Keserédes – Továbbra is stabil a keserűlikőrök piaca
Továbbra is stabil a keserűlikőrök piaca, bár a hazai márkák…
Tovább olvasom >Magyarországon még mindig kevesen gondolkoznak kifejezetten energiahatékonysági célú fejlesztésekben
Magyarországon még mindig kevesen gondolkoznak kifejezetten energiahatékonysági célú fejlesztésekben. Erre…
Tovább olvasom >Elkezdődött a Lidl Magyarország eddigi legnagyobb logisztikai központjának építése
Megkezdődött a Lidl Magyarország ötödik, hazánkban az eddigi legnagyobb logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >