Előrenézünk – Új utakon a Kunság-Szesz Zrt.
Az év első felét alapvetően befolyásolta a koronavírus-járvány kitörése és az ezzel együtt járó intézkedések, leginkább a korlátozások bevezetése. Hogyan érintette az ágazatot, mit jelentett mindez a Kunság-Szesz Zrt. életében? Erről és a vállalat terveiről kérdeztük Nagy László vezérigazgatót, a cég alapító tulajdonosát.

Nagy László
tulajdonos
Kunság-Szesz
– Az elmúlt hónapok mindenkit megviseltek, még a válságot jobban tűrő ágazatokat is. Március–április folyamán tapasztalható volt a megrendelések csökkenése – közel 20% –, különösen, amikor a vendéglátóipar leállt. Ezzel párhuzamosan egy kis eltolódással a lakosság részéről egy erős felvásárlási roham indult el. Összességében elmondhatjuk, hogy nem tört meg gazdaságilag bennünket a koronavírus. Igyekeztünk előrenézni, felkészülni a korlátozások utáni helyzetre, egyben új utakat építeni.
Milyen fejlesztéseket, intézkedéseket jelentett ez?
– Előrelátóak voltunk, sikerült az alapanyagokból időben bevásárolnunk és készleteznünk, így alapanyaghiány miatt nem kellett a termelést leállítani.
Ugyanakkor több területen is elindítottunk fejlesztéseket.
Melyek ezek?
– Láttuk, hogy a vírusvilágjárvány elindított, illetve felerősített folyamatokat az online térben is befolyásolva a mindennapokat és a gazdaság folyamatait. Egy olyan világról beszélünk, ahol az informatika, az internet, a közösségi média hatással van az életünkre. Csak Magyarországon 2019-ben 6 millió felhasználót regisztráltak a social médiában, az online vásárlások jelentősen növekedtek, a fiatalabb generációk esetében tért hódított a social shopping.
Hogyan reagáltak Önök erre az új kihívásra?
– Felgyorsítottuk a projektjeinket. Így az e-commerce (social shopping, webshop, instagram shop) bevezetését. Folyamatosan fejlesztjük a közösségimédia-megjelenésünket (Facebook-, Instagram-oldalak). Használjuk az influenszermarketing eszközét, fejlesztjük a képi megjelenésünket tudva, hogy a keresések 50%-a ma már képek alapján történik. És sorolhatom tovább, a videós tartalmak tudatos használata, a storyk alkalmazása, vagy az ügyfélszolgálatunk erősítése a közösségi médiában mind ide tartozik. Mindezt annak jegyében tesszük, ami a hitvallásunk: „nálunk első a fogyasztó, figyelünk a partnereinkre, és tiszteljük a vevőinket”.
Egyéb innovációt is végrehajtottak?
– Az elmúlt hónapokban továbbfejlesztettük a prémium keserűnket a Mátyás Keserű Likőrt. A klasszikus íz mellett, ma már kapható szilvás és meggyes ízben is. Ez utóbbi a nyár egyik nagy kedvence lett. Ugyanakkor egy régi tervünket is sikerült a tavasz folyamán megvalósítanunk. Gondolva azokra, akik a nyári melegben is szeretnének Mátyás Keserűt fogyasztani, neves mixerek és bártenderek bevonásával új, minőségi koktélokat alkottunk. Ezzel is bebizonyítva, hogy keserű likőrből is lehet finom koktélokat keverni. Új alapanyagok használata révén teljesen egyedi receptúrák születtek (kunság spritz; mátyás king is back; tüzes sárkány; rexperiment).
Melyek a legfrissebb tervek?
– A nyár elején elindítottuk a Mátyás Keserű turnénkat – nem kis részt a partnereink megsegítését szem előtt tartva. A roadshow keretében műsorszolgáltató dj-ket bevonva vendéglátóhelyeken mutatjuk be a termékeinket, kiemelve az új ízeket. A budapesti szórakozóhelyeken pedig találkozni lehet a koktéljainkkal.
Mit vár a jövőtől?
– Bizakodóak vagyunk, válságtűrő ágazat a miénk, és hosszú távon reméljük a helyzet normalizálódását. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >A K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Best Digital Bank” díját Magyarországon
A K&H Csoport a Euromoney ezen díját immár két egymást…
Tovább olvasom >