Magazin: Élményfőzés a METRO Gasztroakadémián
A bennünk rejlő ínyencet és homo ludenst egyszerre célozta meg a METRO „Csillogtassa meg főzőtudományát és nyerjen egy felejthetetlen élményt a METRO-val” elnevezésű promóciója. Az október végéig tartó, nagyszabású nyereményjátékot a nyertesekkel és a hozzájuk sorsolt hírességekkel zajló főzőverseny követte november 30-án.
A játékban azok vehettek részt, akik a METRO áruházának valamelyikében 2018. szeptember 26. és október 22. között minimum nettó 3000 Ft értékben vásároltak a promócióban szereplő termékekből, és feltöltöttek a játék honlapjára egy ételreceptet, mely legalább három promócióban szereplő terméket tartalmazott. A METRO Gasztroakadémia által meghívott zsűri – Bernáth József, Gálicz István és Vidák Zoltán – választotta ki a 8 legjobb receptet, amelyek megalkotói egy-egy ismert közéleti személyiséggel párban vehettek részt a főzőversenyen, és nyerhettek értékes De’Longhi, Kenwood és Braun konyhai gépeket, valamint részvételt a METRO Gasztroakadémia valamelyik képzésén.
Akik nem szerettek volna részt venni a versenyen, de a nettó 3000 Ft-ot Mastercard vagy Maestro bankkártyával fizették, megnyerhették a 15 db bruttó 50 000 Ft értékű METRO vásárlási utalványok egyikét. Az első 3000 vásárló, aki legalább nettó 9000 Ft értékben vásárolt bankkártyával, azonnali nyereményként egy bruttó 1000 Ft értékű METRO vásárlási utalványt vehetett át.
A jelentős médiakampánnyal kísért nyereményjátékban 26 beszállító vett részt, többféle termékkel..
A METRO alapanyagai
A kínált termékek minőségét és frissességét központi kérdésnek tekintő áruházlánc választékkoncepciójának kialakításáról dr. Kápolna Beáta HoReCa beszerzési vezető számolt be.
– A METRO Kereskedelmi Kft. célul tűzte ki, hogy a nagykereskedelmi piacon sok éves Cash and Carry piacvezető státusza mellett a kiszállítás területén is erősítse pozícióját a HoReCa-szegmensben. Tesszük mindezt úgy, hogy a piacon egyedülálló módon országos lefedettséggel, generalistaként minden termékkategóriában releváns termékválasztékkal, professzionális módon szolgáljuk ki vásárlóinkat. Kiemelt figyelmet és hangsúlyt fektetünk az ultrafriss – hús, hal és zöldség – kategóriákra, fagyasztott és a HoReCa-szegmens számára fontos nem élelmiszer termékek gasztro választékára.
Napról napra több mint 60-féle friss hal, több mint 250-féle friss zöldség és közel 150-féle friss hús választékával igyekszünk minden vásárlói igényt kiszolgálni. Fókuszálunk a konyhakész termékek választékának bővítésére, mivel ezt tartjuk kézenfekvő megoldásnak a HoReCa-szegmens munkaerő-problémájára. E termékek további feldolgozást nem igényelnek, tehát időt és energiát takarítanak meg felhasználóiknak.
A választékbővítés mellett fontosnak tartjuk, hogy szolgáltatásokkal (ingyenes weboldaltervezési lehetőség, online asztalfoglalási rendszer bevezetése, pénzügyi szolgáltatások, szakmai tanfolyamokon való részvétel a METRO Gasztroakadémián) is bővítsük palettánkat, így segítve HoReCa-partnereinket önmaguk megkülönböztetésében a piacon. Az ő igényeik kiszolgálásán dolgozunk nap mint nap, mert az Ő sikerük a mi sikerünk. .
Műhelymunka felsőfokon
A METRO Gasztroakadémia tevékenységéről és az elmúlt hónapokban zajlott változásokról Takács Árpádot, a METRO Gasztroakadémia vezetőjét kérdeztük.
– A METRO Gasztroakadémia Magyarországon egy egyedülálló látványkonyhával rendelkező szakmai továbbképző- és rendezvényközpont, ahol magas színvonalú továbbképzést biztosítunk a vendéglátás különböző területein dolgozó szakemberek számára. Kurzusainkkal inspirációt nyújtunk nekik, és bemutatjuk a hazai és nemzetközi konyha tradicionális és modern oldalát. Tréningjeinken a receptúrák mellett a gazdaságos alapanyag-felhasználás megismertetésére is nagy hangsúlyt fektetünk.
A látványkonyha közel 130 négyzetméteres, és a legmodernebb technikai eszközökkel és konyhai gépekkel lett felszerelve. Egyszerre 24 fő oktatására alkalmas a kialakított főzőállomásokon. A konyhai eseményeket hatalmas üvegfalon keresztül az érdeklődők is megfigyelhetik.
Képzéseinken kizárólag a METRO által biztosított, legfrissebb és legkiválóbb alapanyagokkal, eszközökkel, megoldásokkal dolgozunk.
A rendezvényközpont alkalmas szakmai versenyek, gasztronómiai rendezvények, gála- és borvacsorák rendezésére, partnertalálkozók, sajtótájékoztatók lebonyolítására, de kiváló helyszínt nyújt kitelepülések, külsős helyszínen zajló rendezvények szervezéséhez és lebonyolításához.
A profiknak szánt Mesterképzések mellett a főzést hobbiként űző nagyközönséget a Gourmet főzőkurzusainkra várjuk. A Gourmet kurzusok a délutáni, esti, illetve hétvégi időpontokban olyan trendi témákat mutatnak be és járnak körbe, mint például az otthoni sushikészítés, steaksütés, egész halak és a tenger gyümölcseinek változatos elkészítési módjai.
Sok új és izgalmas tervvel készülünk a jövőben is: tovább szeretnénk növelni a szakmai oktatók számát, folyamatosan inspirálni a hazai vendéglátásban dolgozó szakembereket, új témákat, alapanyagokat felkutatni a következő negyedévre, fókuszban tartani az új termékválasztékot és szezonalitást, és további szakmai versenyeket, bemutatókat lebonyolítani.
A verseny
A korán reggel gyülekező nyerteseket és hírességeket párokba sorsolták, és ismertették a verseny részleteit. A feladat kemény volt: meghatározott termékkosárból kellett elkészíteni a helyben kigondolt fogásokat. A tervezésre a versenyzők fél órát kaptak, utána irány az áruház, ahol a szükséges „kiegészítőket” lehetett összeválogatni.
Annak érdekében, hogy a zsűrizés egyszerűbb legyen, a párok ötperces eltolódásokkal kezdték 4 órás munkájukat. A főzés megkezdése után már mindenki a feladatra fókuszált. A 4. óra végén melegen tálalták a levesből, főfogásból és desszertből álló menüt a zsűri előtt, amely az ízt, a tálalást és az alapanyag-használatot pontozta. A profi zsűri reakcióiból ítélve az ételek kiválóan sikerültek. A verseny után Bernáth József, az ítészek „szóvivője” így fogalmazott:
– Magas színvonalú verseny volt, annyira kiegyensúlyozott és szoros, hogy mindhármunk értékítélete kellett a különbségek definiálásához. Minden páros készített legalább egy emlékezetes fogást. A szakmai versenyekhez hasonlóan gyönyörű tálalású és fenséges ízű ételek születtek. Ha valami mégis különbözött, akkor az a kötetlen légkör és vidám hangulat.
A három szakács legjobbnak Vágó Piros és Varga Zoltán munkáját értékelte. Ahogy az eredményhirdetéskor elhangzott: mindenki győztes volt – így aztán mindenki értékes díjakkal térhetett haza.
Kapcsolódó cikkeink között egy-egy, a versenyzőpárok 2 főre készült ételsorából kiválasztott étel receptjét mutatjuk be leves-főétel-desszert sorrendben. //
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >