Elindult a #PlantHealth4Life kampány
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA), az Európai Bizottság (EB) és partnereik az Európai Unió (EU) tagállamaiban elindítják a #PlantHealth4Life kampányt, melynek célja, hogy a növényegészségügyre és annak mindennapi életünkkel való kapcsolatára hívja fel a figyelmet.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A #PlantHealth4Life többéves kampány és EU-szerte a növényegészségügyhöz kapcsolódó megközelítések, valamint attitűdök mélyreható elemzésén alapul. A kampány az idei évben 12 országot céloz meg, közöttük hazánkat is.
A növények jelentik a földi élet gerincét, hiszen biztosítják számunkra a levegőt, amit belélegzünk és a táplálékot, amit megeszünk, ám napjainkban hatalmas nyomás nehezedik rájuk az éghajlatváltozás és az olyan emberi tevékenységek miatt, mint a kereskedelem és az utazás. A növényi kártevők jelentős gazdasági és környezeti veszteségeket okozhatnak, ahogy történt ez az olaszországi Puglia régió olajfaültetvényein.
A növények egészségéért össztársadalmi szinten is sokat tehetünk, mely munkában a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih) is nagy szerepe van. A Nébih egyik alapfeladata a növényegészségügyi hatósági és monitoring-rendszer működtetése.
Kiemelt fontosságú, hogy károsítóktól mentes és kiváló minőségű szaporítóanyagok legyenek elérhetőek mind a gazdálkodók, mind a lakosság számára – hangsúlyozta Szűcs Csaba, a Nébih növényvédelmi és borászati igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Növényvédőszer-maradványok élelmiszerekben: Mi a helyzet az EU-ban?
Továbbra is alacsony a növényvédőszer-maradványok emberi egészségre gyakorolt kockázata az…
Tovább olvasom >„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >Nébih: visszahívták a forgalomból a Jármitészta Kft. tojás nélküli száraztészta készítményét
Tojás jelenléte miatt a Jármitészta Kft. visszahívta a forgalomból a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >