Elindult a #PlantHealth4Life kampány
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA), az Európai Bizottság (EB) és partnereik az Európai Unió (EU) tagállamaiban elindítják a #PlantHealth4Life kampányt, melynek célja, hogy a növényegészségügyre és annak mindennapi életünkkel való kapcsolatára hívja fel a figyelmet.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A #PlantHealth4Life többéves kampány és EU-szerte a növényegészségügyhöz kapcsolódó megközelítések, valamint attitűdök mélyreható elemzésén alapul. A kampány az idei évben 12 országot céloz meg, közöttük hazánkat is.
A növények jelentik a földi élet gerincét, hiszen biztosítják számunkra a levegőt, amit belélegzünk és a táplálékot, amit megeszünk, ám napjainkban hatalmas nyomás nehezedik rájuk az éghajlatváltozás és az olyan emberi tevékenységek miatt, mint a kereskedelem és az utazás. A növényi kártevők jelentős gazdasági és környezeti veszteségeket okozhatnak, ahogy történt ez az olaszországi Puglia régió olajfaültetvényein.
A növények egészségéért össztársadalmi szinten is sokat tehetünk, mely munkában a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih) is nagy szerepe van. A Nébih egyik alapfeladata a növényegészségügyi hatósági és monitoring-rendszer működtetése.
Kiemelt fontosságú, hogy károsítóktól mentes és kiváló minőségű szaporítóanyagok legyenek elérhetőek mind a gazdálkodók, mind a lakosság számára – hangsúlyozta Szűcs Csaba, a Nébih növényvédelmi és borászati igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >Fokozott ellenőrzések a hazai állatállomány védelmében
Kiemelten fontos a védekezés a fertőző állatbetegségek ellen, hiszen így…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >