Élelmiszeripari együttműködésbe kezd a Bonafarm és a PTE
Élelmiszeripari, táplálkozástudományi együttműködésre vonatkozó megállapodást kötött a Bonafarm-csoport és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) csütörtökön a baranyai megyeszékhelyen.
A Pókos Gergely, a Bonafarm Zrt. vezérigazgató-helyettese, Miseta Attila rektor és Jenei Zoltán, az egyetem kancellárja által jegyzett dokumentum szerint a cégcsoport és a PTE közös tudományos és kutatási-fejlesztési tevékenységet végez, ösztöndíjprogramot indít, továbbá az egészséges táplálkozásban fontos szerepet betöltő élelmiszerek fejlesztésén, gyártásán, az ezt kiszolgáló technológiai háttér innovációján dolgozik a jövőben.
Emellett a Bonafarm szakértői szeptembertől bekapcsolódnak a PTE táplálkozástudománnyal kapcsolatos oktató munkájába.
Miseta Attila a megállapodás aláírása után reményét fejezte ki: az egyetem a táplálkozástudományi képzés kiterjesztésével, gyakorlatiasabbá tételével jelentősen hozzájárul az ágazatban tevékenykedő cégek, köztük a Bonafarm szakemberellátásához.
Bízunk abban is, hogy a növénytermesztést, az állattenyésztést és az ember táplálkozását integráltan kezelő új tudományos koncepciók beépülnek a gondolkodásba, és e területen is jelentős eredmények érhetők el, fejlesztések valósulhatnak meg – fogalmazott a rektor.
Pókos Gergely arra emlékeztetett, hogy a mezőgazdasággal, élelmiszer-feldolgozással foglalkozó Bonafarm-csoport Magyarország legnagyobb élelmiszergazdasági szereplője, amely a felsőoktatási intézménnyel fennálló régi jó kapcsolatát szeretné elmélyíteni az új együttműködéssel.
A Bonafarmnak fontos, hogy a külföldi konkurencia áruival a jövőben is versenyképes, új termékeket tudjon piacra vinni, az egészségtudatos fogyasztóknak kínálni – közölte a vezérigazgató-helyettes, majd hozzátette, ezt a cégcsoport a lehető legjobb szakemberekkel igyekszik elérni.
Pókos Gergely kitért arra is, hogy ösztöndíjprogramokat hirdetnek a PTE-vel közösen, mert „a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben nem elég várni a jövő nagy szakembereinek megjelenésére”, hanem elébük kell menni.
Az eseményen hozzáférhetővé tett sajtóanyagban szerepel: az élelmiszeripari kutatások különösen annak fényében fontosak, hogy az európai népesség több mint fele túlsúlyos, több mint 20 százaléka elhízott, és becslések szerint az utóbbiak aránya 2030-ra akár 50 százalékra, sőt, egyes államokban 89 százalékra nőhet.
Az OECD legfrissebb, e témában kiadott jelentése szerint Európában Magyarországon a legmagasabb az elhízottak aránya, az ország globálisan az Egyesült Államok, Mexikó és Új-Zéland után a negyedik helyen áll. A világszervezet adatai szerint a felnőtt magyar lakosság immár 30 százaléka elhízott, a túlsúlyosak aránya pedig – az elhízottakkal együtt – ennek a duplája.
Az egyik legfontosabb kérdés, sikerül-e a lakosságot az egészségesebb és kiegyensúlyozottabb táplálkozás irányába terelni, arra ösztönözni – olvasható a sajtóanyagban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >Újra felizzana a grillpiac
A tavalyi visszaesés után óvatos optimizmussal tekintenek az idei grillszezon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >