Eladja a Müller Milk & More üzletágát a brit Freshways csoportnak
A tejipari csoport stratégiai felülvizsgálatot követően döntött az eladásról.

Fotó: Milk & More / LinkedIn
Úgy döntött a Müller, hogy jövőre eladja Milk & More nevű brit tej-házhozszállító üzletágát a Freshways tejipari csoportnak.
A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A tejipari nagyvállalat a Milk & More-t akkor szerezte meg, amikor 2016-ban felvásárolta a Dairy Crest tejfeldolgozó és -forgalmazó tevékenységét.
Egy „stratégiai felülvizsgálatot” követően azonban a vállalat most úgy döntött, hogy eladja az 1100 főt foglalkoztató Milk & More-t, amely többek között friss tejet, kenyeret és tojást szállít házhoz.
Patrick Müller, a Milk & More vezérigazgatója szerint „a Milk & More és a Freshways között fennálló szinergiák és a friss tej közvetlen szállításával megvalósuló vertikális integráció nyújtotta lehetőség révén a Milk & More továbbfejlesztheti a vásárlóknak szóló ajánlatát.”
„Lehetőségünk nyílik arra is, hogy fenntarthatósági programunkat előmozdítsuk azáltal, hogy vásárlóinknak választási lehetőséget kínálunk az újratölthető üveges tej és a megújuló kartondobozok között, amelyek környezetvédelmi mutatói jelentősen javultak.”
A Freshways 1993-ban alakult Londonban, ahol – az országban üzemelő 16 disztribúciós központ mellett – ma is feldolgozóüzemet működtet.
Az Amazon és a Deliveroo házhozszállítási tevékenységének terjedésével megváltozott vásárlói szokások ismeretében a Freshways bízik abban, hogy a Milk & More üzletágat ugyanúgy képes lesz sikerre vinni, ahogyan növekedési pályára állította a Freshways-t az elmúlt 30 évben.
A Freshways 2022. január 2. és december 31. között 347,5 millió font forgalmat bonyolított, szemben az egy évvel korábbi azonos időszakban befolyt 252,2 millió fonttal. A cég 2,9 millió font működési nyereségről számolt be – miután 2021-ben 4,6 millió font veszteséget termelt.
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Egymillió adag ételt adományoz a brit Aldi rászorulóknak a nyári szünetben
Az Aldi tovább bővíti jótékonysági kezdeményezései körét: a diszkontlánc vállalta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >