Eladja a Müller Milk & More üzletágát a brit Freshways csoportnak
A tejipari csoport stratégiai felülvizsgálatot követően döntött az eladásról.

Fotó: Milk & More / LinkedIn
Úgy döntött a Müller, hogy jövőre eladja Milk & More nevű brit tej-házhozszállító üzletágát a Freshways tejipari csoportnak.
A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A tejipari nagyvállalat a Milk & More-t akkor szerezte meg, amikor 2016-ban felvásárolta a Dairy Crest tejfeldolgozó és -forgalmazó tevékenységét.
Egy „stratégiai felülvizsgálatot” követően azonban a vállalat most úgy döntött, hogy eladja az 1100 főt foglalkoztató Milk & More-t, amely többek között friss tejet, kenyeret és tojást szállít házhoz.
Patrick Müller, a Milk & More vezérigazgatója szerint „a Milk & More és a Freshways között fennálló szinergiák és a friss tej közvetlen szállításával megvalósuló vertikális integráció nyújtotta lehetőség révén a Milk & More továbbfejlesztheti a vásárlóknak szóló ajánlatát.”
„Lehetőségünk nyílik arra is, hogy fenntarthatósági programunkat előmozdítsuk azáltal, hogy vásárlóinknak választási lehetőséget kínálunk az újratölthető üveges tej és a megújuló kartondobozok között, amelyek környezetvédelmi mutatói jelentősen javultak.”
A Freshways 1993-ban alakult Londonban, ahol – az országban üzemelő 16 disztribúciós központ mellett – ma is feldolgozóüzemet működtet.
Az Amazon és a Deliveroo házhozszállítási tevékenységének terjedésével megváltozott vásárlói szokások ismeretében a Freshways bízik abban, hogy a Milk & More üzletágat ugyanúgy képes lesz sikerre vinni, ahogyan növekedési pályára állította a Freshways-t az elmúlt 30 évben.
A Freshways 2022. január 2. és december 31. között 347,5 millió font forgalmat bonyolított, szemben az egy évvel korábbi azonos időszakban befolyt 252,2 millió fonttal. A cég 2,9 millió font működési nyereségről számolt be – miután 2021-ben 4,6 millió font veszteséget termelt.
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Kivonul a Deliveroo Hongkongból
A helyi étel-házhozszállítási piac sajátos kihívásaira hivatkozva április 7-én leáll…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >