Eladja a Müller Milk & More üzletágát a brit Freshways csoportnak
A tejipari csoport stratégiai felülvizsgálatot követően döntött az eladásról.

Fotó: Milk & More / LinkedIn
Úgy döntött a Müller, hogy jövőre eladja Milk & More nevű brit tej-házhozszállító üzletágát a Freshways tejipari csoportnak.
A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A tejipari nagyvállalat a Milk & More-t akkor szerezte meg, amikor 2016-ban felvásárolta a Dairy Crest tejfeldolgozó és -forgalmazó tevékenységét.
Egy „stratégiai felülvizsgálatot” követően azonban a vállalat most úgy döntött, hogy eladja az 1100 főt foglalkoztató Milk & More-t, amely többek között friss tejet, kenyeret és tojást szállít házhoz.
Patrick Müller, a Milk & More vezérigazgatója szerint „a Milk & More és a Freshways között fennálló szinergiák és a friss tej közvetlen szállításával megvalósuló vertikális integráció nyújtotta lehetőség révén a Milk & More továbbfejlesztheti a vásárlóknak szóló ajánlatát.”
„Lehetőségünk nyílik arra is, hogy fenntarthatósági programunkat előmozdítsuk azáltal, hogy vásárlóinknak választási lehetőséget kínálunk az újratölthető üveges tej és a megújuló kartondobozok között, amelyek környezetvédelmi mutatói jelentősen javultak.”
A Freshways 1993-ban alakult Londonban, ahol – az országban üzemelő 16 disztribúciós központ mellett – ma is feldolgozóüzemet működtet.
Az Amazon és a Deliveroo házhozszállítási tevékenységének terjedésével megváltozott vásárlói szokások ismeretében a Freshways bízik abban, hogy a Milk & More üzletágat ugyanúgy képes lesz sikerre vinni, ahogyan növekedési pályára állította a Freshways-t az elmúlt 30 évben.
A Freshways 2022. január 2. és december 31. között 347,5 millió font forgalmat bonyolított, szemben az egy évvel korábbi azonos időszakban befolyt 252,2 millió fonttal. A cég 2,9 millió font működési nyereségről számolt be – miután 2021-ben 4,6 millió font veszteséget termelt.
Kapcsolódó cikkeink
Megugrott az Amazon negyedéves nyeresége és nőtt a bevétele
Az Amazon e-kereskedelmi óriáscég az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget…
Tovább olvasom >Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >