Eladja a Müller Milk & More üzletágát a brit Freshways csoportnak
A tejipari csoport stratégiai felülvizsgálatot követően döntött az eladásról.
Úgy döntött a Müller, hogy jövőre eladja Milk & More nevű brit tej-házhozszállító üzletágát a Freshways tejipari csoportnak.
A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A tejipari nagyvállalat a Milk & More-t akkor szerezte meg, amikor 2016-ban felvásárolta a Dairy Crest tejfeldolgozó és -forgalmazó tevékenységét.
Egy „stratégiai felülvizsgálatot” követően azonban a vállalat most úgy döntött, hogy eladja az 1100 főt foglalkoztató Milk & More-t, amely többek között friss tejet, kenyeret és tojást szállít házhoz.
Patrick Müller, a Milk & More vezérigazgatója szerint „a Milk & More és a Freshways között fennálló szinergiák és a friss tej közvetlen szállításával megvalósuló vertikális integráció nyújtotta lehetőség révén a Milk & More továbbfejlesztheti a vásárlóknak szóló ajánlatát.”
„Lehetőségünk nyílik arra is, hogy fenntarthatósági programunkat előmozdítsuk azáltal, hogy vásárlóinknak választási lehetőséget kínálunk az újratölthető üveges tej és a megújuló kartondobozok között, amelyek környezetvédelmi mutatói jelentősen javultak.”
A Freshways 1993-ban alakult Londonban, ahol – az országban üzemelő 16 disztribúciós központ mellett – ma is feldolgozóüzemet működtet.
Az Amazon és a Deliveroo házhozszállítási tevékenységének terjedésével megváltozott vásárlói szokások ismeretében a Freshways bízik abban, hogy a Milk & More üzletágat ugyanúgy képes lesz sikerre vinni, ahogyan növekedési pályára állította a Freshways-t az elmúlt 30 évben.
A Freshways 2022. január 2. és december 31. között 347,5 millió font forgalmat bonyolított, szemben az egy évvel korábbi azonos időszakban befolyt 252,2 millió fonttal. A cég 2,9 millió font működési nyereségről számolt be – miután 2021-ben 4,6 millió font veszteséget termelt.
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >