Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre kiszabott felárat az USA és Kanada területén található saját tulajdonú üzleteiben.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az intézkedés eredményeképpen a zab-, mandula-, szója- és kókusztejjel készített italok nem fognak többe kerülni, mint a hagyományos tejjel készültek. A döntés a vegán és tejmentesen táplálkozó közösségek régóta hangoztatott követeléseire válaszul született, mely kampányban olyan hírességek is részt vettek, mint Paul McCartney és James Cromwell.
Jelenleg a Starbucks vásárlóinak közel fele választ növényi alapú tejet kávéjába – számukra a felár eltörlése 10%-os megtakarítást jelent. Az amerikai piacon a növényi tejek népszerűsége jelentősen növekedett az elmúlt évtizedben, részben a tejiparral szemben a fogyasztókban felmerült etikai és környezetvédelmi kérdések okán, részben pedig a laktózérzékenyek egyre magasabb aránya miatt, de olyanok is akadnak, akik szimplán az íze miatt részesítik előnyben a növényi tejet a tehéntejjel szemben.
A Starbucks először 1997-ben vezette be a szójaalapú tejet kínálatába, melyet 2015-ben a kókusztej, 2021-ben pedig a zabtej követett. //
Kapcsolódó cikkeink
A MAVEG meghívására újra hazánkba jön Melanie Joy
Újfent Magyarországra látogat az egyik legismertebb vegán aktivista, a Harvard…
Tovább olvasom >Újévi fogadalmak: két hónapnyi lendület
A foodora tapasztalatai azt mutatják, hogy az év eleji ételrendelésekre…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >