Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 12. 03. 12:37

November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre kiszabott felárat az USA és Kanada területén található saját tulajdonú üzleteiben.

A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.

Az intézkedés eredményeképpen a zab-, mandula-, szója- és kókusztejjel készített italok nem fognak többe kerülni, mint a hagyományos tejjel készültek. A döntés a vegán és tejmentesen táplálkozó közösségek régóta hangoztatott követeléseire válaszul született, mely kampányban olyan hírességek is részt vettek, mint Paul McCartney és James Cromwell.

Jelenleg a Starbucks vásárlóinak közel fele választ növényi alapú tejet kávéjába – számukra a felár eltörlése 10%-os megtakarítást jelent. Az amerikai piacon a növényi tejek népszerűsége jelentősen növekedett az elmúlt évtizedben, részben a tejiparral szemben a fogyasztókban felmerült etikai és környezetvédelmi kérdések okán, részben pedig a laktózérzékenyek egyre magasabb aránya miatt, de olyanok is akadnak, akik szimplán az íze miatt részesítik előnyben a növényi tejet a tehéntejjel szemben.

A Starbucks először 1997-ben vezette be a szójaalapú tejet kínálatába, melyet 2015-ben a kókusztej, 2021-ben pedig a zabtej követett. //

Kapcsolódó cikkeink