Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre kiszabott felárat az USA és Kanada területén található saját tulajdonú üzleteiben.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
Az intézkedés eredményeképpen a zab-, mandula-, szója- és kókusztejjel készített italok nem fognak többe kerülni, mint a hagyományos tejjel készültek. A döntés a vegán és tejmentesen táplálkozó közösségek régóta hangoztatott követeléseire válaszul született, mely kampányban olyan hírességek is részt vettek, mint Paul McCartney és James Cromwell.
Jelenleg a Starbucks vásárlóinak közel fele választ növényi alapú tejet kávéjába – számukra a felár eltörlése 10%-os megtakarítást jelent. Az amerikai piacon a növényi tejek népszerűsége jelentősen növekedett az elmúlt évtizedben, részben a tejiparral szemben a fogyasztókban felmerült etikai és környezetvédelmi kérdések okán, részben pedig a laktózérzékenyek egyre magasabb aránya miatt, de olyanok is akadnak, akik szimplán az íze miatt részesítik előnyben a növényi tejet a tehéntejjel szemben.
A Starbucks először 1997-ben vezette be a szójaalapú tejet kínálatába, melyet 2015-ben a kókusztej, 2021-ben pedig a zabtej követett. //
Kapcsolódó cikkeink
Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >