Magazin: Egyszerű mechanizmusok, hasznos nyeremények
Az „Év legsikeresebb promóciója” verseny értékelése során a Kantar-Hoffmann és a Trade magazin közös fogyasztói felméréseinek eredményét minden évben a szakma elé tárjuk, hogy a 32 közvetlen fogyasztói visszajelzésből minden kategória kinyerhesse a számára legfontosabb üzeneteket. Ezekben a megkérdezésekben nemcsak a benyújtott pályázatokról, de a kampányokról általában is elmondják a vevők a véleményüket.
Visszatekintve, a fogyasztói promóciók számára talán 2018 volt a legkritikusabb év. A vásárlók, tapasztalva, hogy a korábbinál több elkölthető pénzük van, magas elvárásokkal közelítettek mind az in-store, mind az online kampányok felé, tapasztalataikról, élményeikről pedig határozott véleményeket fogalmaztak meg. Az egyes promóciókban a korosztályok mindegyike megjelölt számára negatív eleme(ke)t, és ezek a kritikák egészen a főnyereményekig nyúltak, amelyek esetében magát a nyeremény tárgyát és értékét is górcső alá vették.
A 2019-ben zajlott kutatás azonban változást hozott a fogyasztói elvárások terén. A vásárlók kevesebb kifogást fogalmaztak meg, összességében több volt a promóciókkal elégedett fogyasztó. Továbbra is kedveltek a már ismert és egyszerű játékmechanizmusok. A játék feltételei és folyamata legyen egyszerű, emellett a szintenként nyerhető ajándékok szintén erős motiválóhatással bírnak, ahogy a kóstoltatások, kuponok és kedvezmények is, melyeket az akciós újságokban ismét aktívan figyelnek.
Ugyanakkor az AP kód feltöltése továbbra is a nyereményjátékok legkritikusabb pontja, illetve felerősödött néhány elvárás is. A vásárlókat a promóciókban való részvételre ma a többféle és hasznos nyeremény motiválja leginkább, olcsó ajándékokért nem kapcsolódnak be a nyereményjátékba. Az idei felmérés tanulsága: a fogyasztó számára egy mai promóció értéke a játékban és az élményszerzésben csúcsosodik ki.
Ha többet szeretne tudni a vásárlók promóciókkal kapcsolatos elvárásairól, véleményükről, akkor tartson velünk a következő Promócióverseny eredményhirdetésével egybekötött szakmai napján, jövő áprilisban. Amennyiben promócióját megméretteti a versenyben, fókuszcsoport-kutatásban elhangzott információkkal adunk visszajelzést.
További információ: marketing@trademagazin.hu.
A győztesek:
Élelmiszer kategória, ARANYÉREM: FrieslandCampina Hungária
Pöttyös Minden 5. nyer, vagy sorsjegyes kódot rejt
A Pöttyös rajongói évről évre izgatottan várják, hogy kedvenc márkájuk az adott évben milyen újdonsággal rukkol elő számukra, hogyan tudja hétköznapjaikat még színesebbé varázsolni izgalmas nyereményjátékával. A rajongók számára egy-egy menő Pöttyös ajándék nemcsak egy nyeremény, hanem igazi relikvia is egyben, ami azonfelül, hogy trendi, érdemes vele akár eldicsekedni is a barátoknak a Facebookon vagy Instagramon.
A „Pöttyös Minden 5. nyer, vagy sorsjegyes kódot rejt” nyereményjátéka sokak kedvencével, egy kaparós sorsjegyes játékkal lepte meg 2018-ban a fogyasztóit, amit újdonságként online formában valósított meg.
A promóció ideje alatt a Pöttyös-csomagolások vagy nyerő TÚRÓ RUDI feliratot, vagy sorsjegyes kódokat rejtettek, melyekkel értékes nyereményekért lehetett online játszani. A promóciót még vonzóbbá tette, hogy az ajándékok választhatók voltak, így mindenki valóban a számára izgalmas nyereményért játszhatott.
A nyereményjátékban a több millió AJÁNDÉK Túró Rudi mellett 50 percenként több ezer Pöttyös nyári és tech nyeremény is gazdára talált, ezenfelül értékes heti nyeremények, valamint 5×1 millió Ft-os fődíj is kisorsolásra került.
__________________________________________
Ital kategória, ARANYÉREM: Coca-Cola HBC Magyarország
Coca-Cola nyári kampány
A nyári promóció a Coca-Cola márka legsikeresebb aktivitása volt a 2018-as évben. Fő célja a tini célcsoport megszólítása, a kis kiszerelésű termékek népszerűsítése és természetesen a márkaépítés. A mechanizmus megalkotásánál az egyszerűséget és könnyű átláthatóságot helyeztük fókuszba. A vásárlók már egy 0,5 l-es termék megvásárlásával részt vehettek a játékban. A vásárlást követően a kupakban található kódot egy online felületre kellett feltölteniük, és ezzel pályázniuk az értékes nyereményekre. A játék felépítésén túl jól működött a fesztiválbelépő mint ajándék. A játékos maga választhatta ki, melyik fesztiváljegyért száll versenybe. Egyértelmű, hogy a fiatal fogyasztóink számára az általunk kínált napijegyek értéket képviselnek, megmozgatják őket.
Azonban a nyereményjáték nem lehetne sikeres a hatékony kommunikáció nélkül. A kampány mind ATL-, mind BTL-oldalon erős támogatást kapott. A klasszikus felületek mellett dedikált ambassadorokkal dolgoztunk, olyan social media szereplőkkel, akik a tinik körében népszerűek és véleményformálók. A bolti végrehajtásba is egyediséget és kreativitást csempésztünk. A kiemelt üzletekben papírból készült pálmafákkal, felfújható strandeszközökkel, dekoratív POP-elemekkel jelenítettük meg a nyár hangulatát. Összességében az eredmények igazolták, hogy mind a koncepció, mind a kommunikáció sikeresen szerepelt a piacon. A játék ideje alatt 20%-kal növeltük árbevételünket, és több mint 80.000 regisztrálóval zártuk a nyereményjátékot.
__________________________________________
HoReCa kategória, ARANYÉREM: Coca-Cola HBC Magyarország – Heythere agency
Rézangyal-fogyasztást ösztönző loyalty promóció
A Rézangyal 2018 nyarán a Fundango márkával közösen létrehozott egy limitált kapszulakollekciót, melyet a fesztiválokon fogyasztott pálinkák után járó kuponok gyűjtésével, majd együttes beváltásával tudtak megszerezni a fiatalok. A HEYTHERE ügynökség által megvalósított promóció kiemelkedő sikerességgel futott az alábbi fesztiválokon: VOLT, Balaton Sound, EFOTT, SZIGET, STRAND.A promóció által – összesen 26 nap alatt – több, mint 19.000 x 4cl pálinka került értékesítésre, amivel több, mint 1400 új márkanagykövetet szerzett a márka. A promóció pull effektusát mind a 7,6%-os engagement rate-tel futó TinyWorld brand promóval történő együttes kommunikálás, mind a valóban minőségi – cobranded ajándékok és az egyszerű promó mechanizmus adta. Utólagos értékmérőként örömmel konstatáljuk, hogy a kapszulakollekciót a mai napig rendszeresen viszontlátjuk az utcán.
__________________________________________
Non-food kategória, ARANYÉREM: Wonderduck Agency – Orbico Hungary – Mastercard
Ütős nyeremények
Az Orbico Hungary megbízásából és a Mastercard támogatásával 2018-ban két nyereményjáték is megvalósult, melyek célja egyfelől a promótált termékek hazai láncokban való eladásösztönzése, másfelől a kereskedők és a Mastercard számára is fontos kártyás fizetési arány és kártyás kosárérték növelése volt.
A nyereményjátékot, tekintve, hogy azt a Mastercard mellett 7 hazai üzletlánc is támogatta, a szokásosnál jóval nagyobb volumenű in-store és offline média támogatta. A promóció összesen 3740 CBA, Príma, Reál, Coop, Azúr, Goodsmarket, Eurofamily és Privát kereskedelmi egységben valósult meg. A láncok adatai alapján a promóciós időszakot megelőző év azonos időszakához képest 41%-os volumen és 64%-os értékbeli növekedést hozott. A kártyás vásárlások aránya 20 százalékponttal emelkedett, a kártyás kosárérték növekedése pedig 19% volt.
A mechanizmusban minden akciós Orbico termék vásárlásához további 10% kedvezmény járt kártyás vásárlás esetén, illetve a vásárlásokat microsite és sms alapon lehetett a nyereményjátékba regisztrálni. Az ajándékpiramis tetején autó, médium ajándékként iPhone telefonok, napi nyereményként pedig PG ajándékcsomagok kerültek kisorsolásra.
__________________________________________
Kereskedelmi kategória, ARANYÉREM: SPAR Magyarország – Greenroom
Emberi traffipax
A SPAR 2018-ban megépítette convenience üzemét, és SPAR enjoy néven bevezette új termékcsaládját. Az élelmiszerlánc a promóció fő üzenetében kiemelte, mennyi időt takaríthatnak meg a fogyasztók, ha a SPAR késztermékeit választják a termékek otthoni elkészítése helyett. A kampány részeként, a márka népszerűsítése érdekében a SPAR 2018. október 2-án kitelepült a Széll Kálmán térre egy speciális sebességmérővel, hogy megmérje a munkába siető emberek sebességét. A mindennapi rohanásban az emberek sokszor elfelejtenek reggelizni, így aki túl gyorsan ment, a hoszteszek megállították, és egy SPAR enjoy szendvicset, valamint a sebességmérővel róla készített képet kapta ajándékba. Az aktivitásnak hatalmas sikere volt.
__________________________________________
Online kategória, ARANYÉREM: SPAR Magyarország – Greenroom
Éjszaka a SPAR-ban – Gyereknapi aktivitás
2018. májusi aktivitásában a SPAR Gyermeknapon kiválasztott 13 gyermeket, akik éjszaka, zárás után bemehettek az áruházba, és levehettek a gondolákról egyetlen dolgot, amelyet ajándékként hazavihettek.
A kampányban nem volt termékbemutatás és árkommunikáció, az élelmiszerlánc a márka imázsát kívánta növelni; elsődleges cél a SPAR „love branddé” emelése volt.
Az aktivitás részeként, a „bevásárlás” előtt és után Ördög Nóra, a SPAR reklámarca interjúkat készített a gyermekekkel előzetes várakozásaikról és utólagos élményeikről. Ezekről a beszélgetésekről felvételek is készültek, amelyekből végül egy közel 5 perces videót készített az élelmiszerlánc.
__________________________________________
Trade magazin különdíj: METRO – Mastercard – METSPA – Wonderduck
Csillogtassa meg főzőtudományát!
A METRO Kereskedelmi Kft. szervezésében 26 gyártó, beszállító vállalat csatlakozott a METRO áruházláncban forgalmazott gasztronómiai termékek népszerűsítését célzó reklámkampányhoz. A nyereményjátékon alapuló promóció két pilléren nyugodott: nyereményjáték kedvezményekkel és kártyás vásárlás utáni extrákkal, valamint egy főzőverseny neves, magyar, a gasztronómiát kedvelő közéleti szereplők részvételével.
A négyhetes kampány során a Mastercard Europe együttműködésének és promóciós részvételének köszönhetően a termékeket bankkártyával fizetők nettó 9000 Ft feletti vásárlás esetén azonnal egy bruttó 1000 Ft értékű vásárlási utalványt vehettek át, valamint a nyereményjátékon akár egy bruttó 50 ezer Ft értékű vásárlási utalványt is nyerhettek. Mindazon vásárlók, akik vásároltak a promócióban szereplő termékekből, és az azokból készített ételük egy-egy receptjét feltöltötték a játék oldalára, a zsűri bírálata alapján bejuthattak egy egész napos főzőversenyre, ahol sztár párjukkal értékes De’Longhi-Kenwood- Braun ajándékokért versenyezhettek. A teljes kampányt értékes in-store és széles körű média támogatta, a kampány médiapartnere a Trade magazin, a Gastrohobbi, a Nosalty és a Sláger FM rádió voltak. A főzőverseny házigazdája a METRO Gasztroakadémia volt, a napot pedig a Sláger FM rádió élőben közvetítette, ahol a versenyzőket Gianni Annoni mesterszakács instruálta.
__________________________________________
POPAI különdíj: Essity Hungary
Gondoskodni Együtt Jó – Nyerj a Zewával!
A Zewa évtizedek óta a gondoskodást segíti az otthonunkban, és legfőbb üzenete, hogy gondoskodni jó. Sokan még ma is úgy gondolják, ez az otthoni munka csak az édesanyák felelőssége. De miért van ez így? Miért ne lehetne ez a felelősség közös a családon belül férfiak és nők között? A Zewa 2018-ban egy új küldetést fogalmazott meg, és egy általános kampányt hirdetett: Gondoskodni együtt jó!
A Zewa nagyra értékeli azokat a családokat, ahol úgy gondolják, hogy a háztartás és az otthoni feladatok elvégzése a férfiak és nők közös ügye.
Az általános image jellegű kampányon felül a Zewa egy fogyasztói promócióval is megtámogatta az üzenetet. 2018. november 28. és december 28. között zajló Gondoskodni Együtt Jó – Nyerj a Zewával! promóciója keretében, az Auchan áruházakban 3000 Ft értékben vásárolt bármely Zewa termékkel a játékban részt vevők értékes ajándékokat nyerhettek, melyek a vásárlást igazoló blokk AP-kódját, helyszínét és időpontját a www.zewanyeremeny.hu oldalra feltöltők között kerültek kisorsolásra. A promócióban részt vevő vásárlók száma felülmúlta az előzetes célkitűzéseket.
__________________________________________
Trade Marketing Klub különdíj: SPAR Magyarország
Ét&Rend könyv – Receptek és életmódtippek gyors hétköznapokra és ráérős hétvégékre
A SPAR Életmód programhoz kapcsolódó Ét&Rend könyv 2018 szeptemberében került a polcokra. A könyv több szempontból is praktikus, hiszen, ha szorít az idő, villámgyors, kész finomságokhoz ad tippeket, de ahhoz is remek ötleteket nyújt, ha órákra birtokba vehetjük a konyhát. A kötet megalkotásakor a SPAR ügyelt a különböző diétákra és intoleranciákra is, így minden ételt erre vonatkozó piktogramokkal látott el.
Az ételeket Turcsák Katalin dietetikus terméktippjei és tápérték-kalkulációja, valamint Tóth „Bio” Gábor élelmiszer-szakértő értékes információi egészítették ki. A 190 oldalas könyvben a 64 recept mellett Bakonyi Panni jógaoktató és Bene Marci edző arról gondoskodott, hogy tippjeik segítségével otthon is elvégezhető 9 perces, vagy akár 3/4 órás gyakorlatokkal hozzuk formába magunkat.
A könyvet még népszerűbbé tette a SPAR értékesítést segítő promóciója, melynek keretében 5000 Ft feletti vásárlás esetén, a kasszánál kapott kupon leadásával a vevők 1999 Ft-ért megvásárolhatták a könyvet.
A promóciós időszak alatti közel 14 000 db könyv megvásárlásához hozzájárult a könyv vizuális megjelenése, a különleges, mégis könnyen elkészíthető receptek, a csodálatos fotók, valamint a magas színvonalú nyomdai kivitelezés.
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >