Egyre többet ér az Amazon
Átvette a negyedik legértékesebb amerikai vállalat címét az Amazon az Exxon Mobiltól a New York-i tőzsde hétfői kereskedésében – derült ki a MarketWatch amerikai gazdasági hírportál beszámolójából.
Az internetes kiskereskedelemmel foglalkozó Amazon árfolyama a reggeli kereskedésben 0,70 százalékkal 764,12 dollárra emelkedett, míg az Exxon Mobil olajvállalaté 2 százalékkal 87,13 dollárra esett, így az Amazon piaci kapitalizációja 362,1 milliárd dollárt, az Exxoné pedig 361,6 milliárd dollárt tett ki.
Mindkét vállalat a múlt héten tette közzé második negyedéves eredményeit tartalmazó gyorsjelentését.
Az Amazon forgalma 31 százalékkal 30,4 milliárd dollárra emelkedett, nyeresége pedig 857 millió dollárra az egy évvel korábbi 92 millió dollárról. A vártnál jobb adatoknak köszönhetően a piaci tőkeértéke alapján szerdán még „csak” a hetedik legértékesebb amerikai vállalat három nap alatt három helyet lépett előre, miután közel 4 százalékkal emelkedett árfolyama.
Az Exxon Mobil nyeresége az alacsony olajárak miatt 60 százalékkal 1,7 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 2,5 milliárd dollárról. Az árbevétel 22 százalékkal, 57,69 milliárd dollárra esett, az elemzők által várt 60,64 milliárd dollár alá. Ez a legrosszabb eredmény 1999 óta, a vállalat profitja már a hetedik, árbevétele a nyolcadik negyedéve folyamatosan csökken éves szinten.
Az Amazon árfolyama az utóbbi 52 hét során a 451 és 770,50 dollár között mozgott, a részvény éves hozama 41,53 százalék. Az Exxon részvényeivel ugyanezen idő alatt a 66,55 és 95,55 dollár közötti sávban kereskedtek, az éves hozam 12,3 százalék.
A New York-i tőzsdén forgó négy legértékesebb vállalat mindegyike immár a technológiai szektorhoz tartozik. Az első helyezett Apple piaci tőkeértéke 565,9 milliárd dollár, a Google anyavállalata, az Alphabet 549,6 milliárd dollárt, a Microsoft pedig 440 milliárd dollárt ér. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >