Egyre több pékség és húsbolt zár be Németországban
Egyre több pékség és hús-, és hentesáru üzlet zár be Németországban a kisiparosok országos szövetségének (ZDH) kimutatása szerint.
Az érdekképviselet adatai alapján az utóbbi tíz évben egyaránt nagyjából 30 százalékkal csökkent a pékségek és a húsboltok száma Németországban, és évek óta jellemző, hogy több üzlet szűnik meg, mint amennyit újonnan nyitnak.
A 83 milliós országban tavaly év végén 10 926 pékség működött. Tíz évvel korábban, 2008-ban még 15 337 német pékség volt, húsz évvel korábban, 1998-ban pedig majdnem kétszer ennyi, 21 406.
A hús-, és hentesüzletek száma is hasonlóan alakult, tavaly év végén 12 897 működött, míg tíz évvel korábban 18 320, húsz évvel korábban pedig 25 406.
A kisipari élelmiszer-előállítás és -kereskedelem két meghatározó ágazatának nagymértékű visszaesése nem csak a bürokratikus terheknek és a diszkontláncok és szupermarketek konkurenciájának tulajdonítható. A legnagyobb gond a szakképzett munkaerő hiánya és a szakma iránti érdeklődés csökkenése.
Egyre kevesebb a fiatal, akik közül kikerülhetne a cégtulajdonosok új nemzedéke – mondta Herbert Dohrmann, az érdekképviselet élelmiszeriparral foglalkozó munkacsoportjának szóvivője az ARD országos köztelevíziónak.
Az utánpótlás gondjait jelzi, hogy a pékségeknél jelentkező híján 906 ipari tanulói helyet nem tudtak betölteni tavaly, a hús-, és hentesüzleteknél pedig 894 hely maradt betöltetlen.
A ZDH (Zentralverband des Deutschen Handwerks e.V.) adatai szerint a német kisipari ágazat 5,5 millió alkalmazottat foglalkoztat, éves árbevétele pedig meghaladja az 580 milliárd eurót (185 ezer milliárd forint). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >