Egyre több nyúlhús fogy a magyar üzletláncokban
Nő a nyúltenyésztési kedv és a nyúlhús értékesítése – mondta a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke a debreceni Farmer Expón csütörtökön.

Felnőttek, gyerekek és kisbabák számára is ideális húsféle a nyúl (Fotó: Pixabay)
Juráskó Róbert emlékeztetett rá, hogy az Agrárminisztérium és a terméktanács 2017-ben szervezett először kampányt a nyúlhús-fogyasztás ösztönzésére, a magyar nyúl, illetve a belőle készült termékek népszerűsítésére. Az országos rendezvénysorozattá váló kampány eredményeként a nagy üzletláncokban nőtt a nyúlhús értékesítése: 2018-ban még 250 tonnát adtak el, tavaly már 700 tonnát, idén eddig 800 tonnát a fél-egy kilogrammos kiszerelésű, konyhakész nyúlhúsból – mondta. Hozzátette: a nyúl kitűnően illeszkedik a korszerű étrendbe, magas, 17 százalék feletti a fehérjetartalma, ezért a 21. század fehérjeforrásának is tekintik. A nyúl húsa semmilyen allergén anyagot nem tartalmaz, ezért bébiétel formájában már három hónapos kortól adható a csecsemőknek is.
A szakmai szervezet tenyészállat-kihelyezéssel támogatja a nyúltenyésztőket: egy anyanyúl után évente 40 utódot tudnak értékesíteni a termelők, ami 80-100 kilogramm friss húst jelent – magyarázta Juráskó Róbert megjegyezve, hogy ezek a nyulak megjelennek a termelői piacokon és egyre több háztartás asztalán.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >