Egyre nő a különbség a Walmart és az Amazon között az élelmiszer e-kereskedelemben
Az Insider Intelligence szerint a kiskereskedő részesedése az online élelmiszerboltok piacán 2024 végére közel 27%-ra nő, míg az Amazon részesedése 18,5%-ra csökkenhet.
A Walmart tovább erősíti piacvezető pozícióját az élelmiszer e-kereskedelemben, és az Insider Intelligence e hónap elején közzétett adatai szerint 2024 végére a piac 26,9%-át fogja uralni – jócskán megelőzve legközelebbi vetélytársát, az Amazont.
Az Amazon részesedése a digitális élelmiszerboltok között a következő évben 18,5%-ra csökkenhet még akkor is, ha eladásai tovább nőnek.
Az Insider Intelligence jelezte, hogy a Walmartra vonatkozó adatok magukban foglalják a házhozszállítást és az átvételre kért rendeléseket, valamint a harmadik félen keresztül teljesített házhozszállítással történő értékesítést is, míg az Amazon adatai az Amazon Freshnél és a Whole Foods Marketnél házhozszállításos és átvétellel történő vásárlásokat, valamint a közvetlen és marketplace értékesítéseket tartalmazza.
A Walmart digitális dominanciája az élelmiszer-kereskedelemben részben annak köszönhető, hogy üzletei többségében a vásárlók lakóhelyéhez közel helyezkednek el, ami a vállalat szempontjából előnyös a vásárlóknak kínált parkolói és bolti átvételi helyek számossága okán – mondta Brian Lau, az Insider Intelligence elemzője közleményben. A kiskereskedőnek az is kedvez, hogy az infláció miatt a vásárlók egyre inkább az alacsonyabb árakat keresik.
A Walmart olyan ütemben hódít teret legnagyobb online élelmiszerkereskedelmi riválisával szemben, hogy „az Amazon számára nehéz lesz megfordítani a tendenciát” – írja az Insider Intelligence.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >