Egyre népszerűbb a BNPL a pénzügyileg sérülékeny fogyasztók körében
A New York-i Fed szerint e csoport mintegy 60%-a öt vagy több alkalommal vette igénybe a BNPL-t az elmúlt évben, szemben az anyagilag stabilabb fogyasztók alig több mint 20%-ával.
A New York-i Federal Reserve Bank új kutatása szerint a „pénzügyileg sérülékeny” buy now, pay later, azaz BNPL felhasználók gyakrabban folyamodnak a részletfizetési lehetőséghez, mint a pénzügyileg stabil fogyasztók.
A halasztott fizetés lehetőségével élő pénzügyileg sérülékeny fogyasztók „úgy tűnik, hogy a BNPL-t rendes fizetési lehetőségként használják” – írta a New York-i Fed a BNPL-ről szóló második jelentésében, amelyet február 14-én tett közzé. E csoport mintegy 60%-a használta a BNPL-t öt vagy több alkalommal az elmúlt évben, szemben a pénzügyileg stabil fogyasztók alig több mint 20%-ával.
A NY Fed szerint a pénzügyileg sérülékeny felhasználók kisebb vásárlások alkalmával is halasztott fizetést alkalmaznak. Többségük 250 dollár alatti vásárlások esetén, míg a pénzügyileg stabil felhasználók inkább az 1750 és 2000 dollár közötti értékű vásárlásokhoz használják a halasztott fizetésre szolgáló BNPL-t.
Amikor a válaszadókat arról kérdezték, hogy miért használják a BNPL-t, mindkét csoport a fizetések több hétre történő elosztásának vonzerejét hangsúlyozta.
A pénzügyileg gyenge helyzetben lévő felhasználók azonban inkább a könnyű hozzáférhetőséget vagy a vásárláshoz szükséges előzetes pénzhiányt, míg a pénzügyileg stabil felhasználók a kamatmentesség vonzerejét és a hitelkártya nélküli fizetés időbeli elosztásának lehetőségét említették.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Egy német törvényjavaslat miatt aggódik a Klarna
Módosítani kívánja az adatvédelmi törvényt a német szövetségi kormány. A…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés teret teremt a „zökkenőmentesebb” fizetési formátumoknak
Egy új globális felmérés szerint a hitelkártyás és betéti kártyás…
Tovább olvasom >A holland online szeszesital-üzleteknek fel kell hagyniuk a BNPL használatával
A holland kormány azt szeretné, ha az online szeszesital-üzletek nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hétköznapi hősökkel indított nem mindennapi imázskampányt a Scitec Nutrition
Májusban országszerte találkozhatunk a Scitec Nutrition “Küzdöttek. Győztek. Te jössz!”…
Tovább olvasom >KSH: februárban 1,7 milliárd euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
2024. februárban a kivitel volumene 3,4 százalékkal haladta meg, a…
Tovább olvasom >BMI: Lassabb bővülés áprilisban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított áprilisi értéke: 51,8.…
Tovább olvasom >