Egyre jobban aggódnak a fogyasztók a klímaválság miatt

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 11. 15. 10:47

A fogyasztók minden eddiginél jobban aggódnak a klímaváltozás miatt. A Mintel 2022-es, friss kutatása alapján (2022 Mintel Consulting Sustainability Barometer), globálisan nézve 39%-ról 49%-ra nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akiknek a top három legfontosabb, környezettel kapcsolatos aggodalmai között ott van a klímaváltozás is. Ezért mára ez a téma nevezhető a „világ legfontosabb környezeti prioritásának”.

Ezzel a témával szoros összefüggésben, szintén egyértelmű a víz- és élelmiszerhiánnyal kapcsolatos aggodalom növekedése. 2022-ben már a válaszadók 31%-a érezte problémának a vízhiányt (viszonyításul ez az arány 2021-ben 27% volt). Az élelmiszerhiánytól való félelemről beszámolók aránya ugyancsak növekedett 5%-kal, mára elérve a 23%-ot. A Mintel kutatói megjegyzik, hogy ezen a két területen mutatkozott a legnagyobb „növekedés” az idén, amikor az ukrajnai háború és rendkívűli időjárás egyaránt rányomja a bélyegét az életünkre.

– Az a tény, hogy a klímaváltozás, valamint a víz- és élelmiszerhiány elsőbbséget kapott a korábbi aggodalmakhoz, pl. a pazarláshoz és a műanyagszennyezéshez képest, arra utal, hogy kialakulóban van a tájékozottabb és a nehezebb helyzetben megedződött fogyasztó – tette hozzá Richard Cope, a Mintel vezető trendtanácsadója.

A Mintel kutatása azt mutatja, hogy a világon öt fogyasztóból csaknem három egyetért azzal, hogy az extrém időjárási körülmények, így az országukban lezajlott áradások és a hőhullámok arra ösztönzik őket, hogy személy szerint „többet tegyenek a környezet védelméért”.

Ezek az aktivitások, úgy tűnik, hogy jó érzéssel töltik el a vásárlókat, mert a fogyasztók 68%-a nyilatkozik úgy, hogy azok a dolgok, amelyek jót tesznek a környezetnek, őket is boldogsággal töltik el. Miközben 38% mondja azt, hogy másoknak is meg szeretnék mutatni, hogy mi minden jót tesznek a környezet érdekében, további 24%-uk jelenti ki, hogy online kalkulátorok vagy mobilapplikációk segítségével utánanézett a saját, éves karbonlábnyomának.

Azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók milyen változásokat lennének hajlandóak a saját életükben véghezvinni, a Mintel adatai azt mutatják, hogy a fókusz most az „egyszerűség”-en és a „mértékletesség”-en van. 59% említi az újrahasznosítást, és 53% támogatja az élelmiszer-pazarlás csökkentését. //

Kapcsolódó cikkeink