Egyre jobban aggódnak a fogyasztók a klímaválság miatt
A fogyasztók minden eddiginél jobban aggódnak a klímaváltozás miatt. A Mintel 2022-es, friss kutatása alapján (2022 Mintel Consulting Sustainability Barometer), globálisan nézve 39%-ról 49%-ra nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akiknek a top három legfontosabb, környezettel kapcsolatos aggodalmai között ott van a klímaváltozás is. Ezért mára ez a téma nevezhető a „világ legfontosabb környezeti prioritásának”.
Ezzel a témával szoros összefüggésben, szintén egyértelmű a víz- és élelmiszerhiánnyal kapcsolatos aggodalom növekedése. 2022-ben már a válaszadók 31%-a érezte problémának a vízhiányt (viszonyításul ez az arány 2021-ben 27% volt). Az élelmiszerhiánytól való félelemről beszámolók aránya ugyancsak növekedett 5%-kal, mára elérve a 23%-ot. A Mintel kutatói megjegyzik, hogy ezen a két területen mutatkozott a legnagyobb „növekedés” az idén, amikor az ukrajnai háború és rendkívűli időjárás egyaránt rányomja a bélyegét az életünkre.
– Az a tény, hogy a klímaváltozás, valamint a víz- és élelmiszerhiány elsőbbséget kapott a korábbi aggodalmakhoz, pl. a pazarláshoz és a műanyagszennyezéshez képest, arra utal, hogy kialakulóban van a tájékozottabb és a nehezebb helyzetben megedződött fogyasztó – tette hozzá Richard Cope, a Mintel vezető trendtanácsadója.
A Mintel kutatása azt mutatja, hogy a világon öt fogyasztóból csaknem három egyetért azzal, hogy az extrém időjárási körülmények, így az országukban lezajlott áradások és a hőhullámok arra ösztönzik őket, hogy személy szerint „többet tegyenek a környezet védelméért”.
Ezek az aktivitások, úgy tűnik, hogy jó érzéssel töltik el a vásárlókat, mert a fogyasztók 68%-a nyilatkozik úgy, hogy azok a dolgok, amelyek jót tesznek a környezetnek, őket is boldogsággal töltik el. Miközben 38% mondja azt, hogy másoknak is meg szeretnék mutatni, hogy mi minden jót tesznek a környezet érdekében, további 24%-uk jelenti ki, hogy online kalkulátorok vagy mobilapplikációk segítségével utánanézett a saját, éves karbonlábnyomának.
Azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók milyen változásokat lennének hajlandóak a saját életükben véghezvinni, a Mintel adatai azt mutatják, hogy a fókusz most az „egyszerűség”-en és a „mértékletesség”-en van. 59% említi az újrahasznosítást, és 53% támogatja az élelmiszer-pazarlás csökkentését. //
Kapcsolódó cikkeink
Változik a Balaton: nyolc éve befagyott, most rekordmeleget mérnek
Nyolc évvel ezelőtt a Balaton teljesen befagyott a hosszan tartó…
Tovább olvasom >Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >Egy ősi gyógynövény, amely segít megszűntetni a fájdalmat
Az emberiség évezredek óta fordul a természet erejéhez, ha egészségének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >