Egyre gyorsabban bővül a hazai online B2B kereskedelem
Egyre gyorsabban bővül Magyarországon az online B2B (business to business – vállalatok közti) kereskedelem, 2013-2015-ben csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, mert egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt – derül ki a Tablazat.hu online beszerzési portál felméréséből, amelyet pénteken juttattak el az MTI-nek.
A portál több mint 9000 aktív ipari beszerzőjének 40 ezer ajánlatkérését elemezve vizsgálta a beszerzői szokások változását az elmúlt három évben.
A felmérés szerint egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket. Ezt az is erősíti, hogy a Tablazat.hu-hoz 2015-ben több mint kétszer annyi visszajelzés érkezett sikeres beszerzésről, mint két évvel ezelőtt.
A közlemény szerint az egyre több, online csatornát használó hazai beszerzővel néhány éven belül itthon is hétköznapivá válhat az online B2B értékesítés.
A közlemény idézi Kócsi Norbertet, a portál beszerzési szakértőjét, aki elmondta: míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható- tette hozzá.
A közlemény szerint az évek során az online beszerzéshez egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott, 2013-ról 2015-re több mint 60 százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a 81. OMÉK, közel ötvenezren látogattak Magyarország legnagyobb agrárszakmai eseményére
Lezárult a 81. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár…
Tovább olvasom >Atradius: javuló fizetési szokások, kevesebb a késedelmes fizetés a gazdaságban
Nagy mértékben, a tavalyi 46 százalékról 34 százalékra csökkent a…
Tovább olvasom >Új típusú élelmiszer-vásárlást tesz lehetővé a Walmart-Yahoo együttműködés
A Yahoo Mailt használó fogyasztók immár közvetlenül e-mailjükből is megtölthetik…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >