Trade magazin > Hírek és cikkek > Cég- és Személyi Hírek > Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében
Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében
Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi szinergia javításával, valamint az üzleti portfólió innovációjával.
Az átszervezés az LG vállalati működési egységeinek* átcsoportosítására vonatkozik, a célja pedig, hogy jobban kihasználja az üzleti területekben rejlő lehetőségeket, megerősítse a platformalapú szolgáltatáshoz kapcsolódó folyamatokat, felgyorsítsa a B2B kezdeményezéseket és az egyes ígéretes ágazatokban megteremtse a növekedés motorjait. Ezeknek a változásoknak a célja a hatékonyság növelése a képességek stratégiai kiválasztása és koncentrálása révén, ezáltal nagyobb szinergiát teremtve az üzleti tevékenységek között, illetve erősítve a jövőbeli versenyképességet.
Az átalakítás levezénylésére az LG képzett, kivételes szakértelemmel rendelkező személyeket nevezett ki, hangsúlyozva a vállalat hosszú távú versenyképességének növelését célzó törekvést a kiválóan teljesítő szervezeti egységek fejlesztésén keresztül.
Kulcsfontosságú változások az üzleti struktúrában
Új vállalatot hoznak létre a fűtési, szellőzéstechnikai és légkondicionálási (HVAC) üzletág növekedésének elősegítésére, amely kulcsfontosságú eleme az LG további növekedésének a B2B területen. Az Overseas Sales & Marketing Company mostantól a nemzetközi B2B szektor irányításáért felel. Ezen kívül a kijelzőkhöz– beleértve a tévéket, monitorokat és kereskedelmi kijelzőket – kapcsolódó folyamatokat integrálják a szinergia javítása és a platformalapú szolgáltatási üzletágak bővítése érdekében. Az új növekedési motorokat stratégiai okok miatt a nagyobb üzleti relevanciával rendelkező vállalatokhoz koncentrálják, ezzel stabilabb egységet teremtve az üzleti területek között.
Mostantól mind a négy vállalat nevében szerepel a „Solution”, azaz megoldás szó: ez tükrözi az LG olyan okosmegoldás-szolgáltatóvá történő átalakulását, amely az ügyfélélményt különböző környezetekben kapcsolja össze és teszi jobbá, beleértve az otthonokat, a kereskedelmi tereket, a mobilitást és a virtuális platformokat.
A vállalatok átstrukturálása
Az LG négy vállalatát szervezte át a Home Appliance Solution (HS) Company (otthoni megoldások), a Media Entertainment Solution (MS) Company (média és szórakoztatóelektronika), a Vehicle Solution (VS) Company (járműipari megoldások) és az Eco Solution (ES) Company (ökomegoldások) néven. Ez az átszervezés újradefiniálja az érintett vállalatok LG-n belüli szerepét és identitását.
A H&A Company-t HS Company-re keresztelik át, hogy igazodjon a vállalat „Zero Labor Home, Makes Quality Time” víziójához. A jövőkép támogatása érdekében az LG a Platform Business Center-t – amely az LG ThinQ operációs rendszer tervezéséért, fejlesztéséért és üzemeltetéséért felelős – közvetlenül a HS Company alá helyezi át. A stratégiai átrendeződés célja, hogy a HS Company vezető szerepet töltsön be az MI-megoldások terén a legkülönbözőbb felhasználási környezetben, beleértve az otthonokat, a kereskedelmi területeket és a járműveket, hatékonyan megfelelve a hagyományos otthoni környezeten kívüli felhasználó igényeknek. A HS Company továbbá beolvasztja a BS Company robotüzletágát, hogy az legfontosabb robottechnológiákat beépítse otthoni robotmegoldásaiba. A HS Company vezetője továbbra is Lyu Jae-cheol marad.
A HE Company neve MS Company-ra változik, így tükrözve azt a célt, hogy egy nagyszabású média- és szórakoztató platformközponttá váljon. A BS Company információskijelző üzletágát és információtechnológiai üzletágát integrálja a TV-üzletágával, hogy szinergiákat teremtsen a hardver- és platformfejlesztések terén. Park Hyoung-sei marad továbbra is az MS Company vezetője, és a vállalat média- és szórakoztatóipari platformmá való átalakulását fogja levezényelni.
Az MS Company azzal gyorsítja fel a platformalapú szolgáltatási üzletágak bővülését, hogy az elsősorban okostévékben használt webOS operációs rendszer használatát kiterjeszti a monitorokra, kereskedelmi kijelzőkre és a járművekbe épített infotainment-rendszerekre is. A webOS integrált tartalom- és szolgáltatási platformmá fejlődik, amely mind beltéri, mind kültéri használatra alkalmas lesz, így a szinergiák kihasználása és a jobb üzleti struktúra révén növeli majd a versenyképességet.
Egyértelműbbé válik a járműipari megoldásokat szállító VS Company szerepe, ugyanis Vehicle component Solutions Company-ról Vehicle Solution Company-ra változtatja a nevét, ezáltal hangsúlyozva elkötelezettségét, hogy a teljes autóipari ökoszisztéma számára nyújtson innovatív megoldásokat. A vállalatot továbbra is Eun Seok-hyun fogja vezetni.
Az ES Company-t újonnan hozták létre. A HVAC üzletág, amely korábban a H&A Company része volt, és jelentősen hozzájárult az LG B2B növekedéséhez, ezentúl önálló egységként fog működni az ES Company égisze alatt. Az ES Company-t Lee Jae-sung, az Air Solution Business Division jelenlegi vezetője fogja irányítani, biztosítva a folytonosságot a HVAC üzletágban, illetve fenntartva annak stratégiai irányát.
Tekintettel a HVAC-üzletág projektalapú jellegére, valamint a piac és az ügyfelek sajátosságaira, az LG úgy döntött, hogy a divízió önálló vállalatként való működtetése fogja maximalizálni a jövőbeli versenyképességet és növekedési potenciált. Az ES Company létrehozásával az LG célja, hogy az átfogó légtechnikai megoldások globális vezető szereplőjeként pozicionálja magát.
Mindemellett az ES Company átveszi a BS Company-tól az elektromosjármű-töltő üzletág irányítását is. A tervek szerint a vállalat kulcsszerepet játszik majd e divízió B2B növekedésének előmozdításában az LG egyik legfontosabb jövőbeli növekedési motorjának számító tiszta technológiák szektorban.
Ez nem minden, hiszen a tengerentúli B2B tevékenységek versenyképességének fokozása érdekében az LG létrehozza a B2B üzleti képességeket fejlesztő részleget a nemzeközi értékesítésért és marketingért felelős vállalaton (Overseas Sales & Marketing Company) belül.
Az LG jövőbeli stratégiájának irányítótornyaként működő Stratégiai Főigazgatóság (CSO) felügyeli majd az mesterséges intelligenciával kapcsolatos területek felgyorsítását, illetve reagál a globális MI fejleményekre. A Digitális Főigazgatóságot, amely korábban a digitális átalakulásért volt felelős, DX Centerré szervezik át, és közvetlenül a CSO alá kerül. A DX Center az üzleti teljesítmény generatív AI-technológiák révén történő erősítésére összpontosít majd, és Cho Jung-bum fogja vezetni.
A vezetői kinevezések során nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy az értékesítés, a szolgáltatások és a kutatás-fejlesztés területén bizonyított, szakértelemmel rendelkező, sokoldalú szakembereket válasszanak ki. Jung Pil-won-t, aki jelenleg a TV Overseas Sales & Marketing Group vezetője, a MEA (Közel-Kelet és Afrika) régió képviselőjévé nevezték ki, ezzel elismerve a nemzetközi értékesítés irányításában szerzett széleskörű tapasztalatát, valamint a közel-keleti és afrikai piacok mélyreható ismeretét. Kim Jung-ho-t, Kim Yoo-seon-t és Choi Jung-won-t, akik a szaúd-arábiai, lengyelországi és malajziai leányvállalatokat irányítják, vezetői pozícióba léptették elő, elismerve az üzleti növekedéshez való jelentős hozzájárulásukat.
Valamennyi kinevezés december 1-jén lép hatályba, az előléptetések pedig január 1-jén lépnek életbe.
*Az LG szervezeti felépítésében a fő üzleti egységeket „Company”-knak, vállalatoknak nevezik.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordnagyságú bevételt ért el az LG Electronics
Az LG Electronics (LG) az idei harmadik negyedévben 22,18 ezer…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Bővíteni tervezi a Colruyt Group b2b üzletláncát
Jelentősen bővíteni kívánja B2B láncát, a Colruyt Professionals-t a belga…
Tovább olvasom >
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >