Egyre gyorsabban bővül a hazai online B2B kereskedelem
Egyre gyorsabban bővül Magyarországon az online B2B (business to business – vállalatok közti) kereskedelem, 2013-2015-ben csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, mert egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt – derül ki a Tablazat.hu online beszerzési portál felméréséből, amelyet pénteken juttattak el az MTI-nek.
A portál több mint 9000 aktív ipari beszerzőjének 40 ezer ajánlatkérését elemezve vizsgálta a beszerzői szokások változását az elmúlt három évben.
A felmérés szerint egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket. Ezt az is erősíti, hogy a Tablazat.hu-hoz 2015-ben több mint kétszer annyi visszajelzés érkezett sikeres beszerzésről, mint két évvel ezelőtt.
A közlemény szerint az egyre több, online csatornát használó hazai beszerzővel néhány éven belül itthon is hétköznapivá válhat az online B2B értékesítés.
A közlemény idézi Kócsi Norbertet, a portál beszerzési szakértőjét, aki elmondta: míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható- tette hozzá.
A közlemény szerint az évek során az online beszerzéshez egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott, 2013-ról 2015-re több mint 60 százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordnagyságú bevételt ért el az LG Electronics
Az LG Electronics (LG) az idei harmadik negyedévben 22,18 ezer…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Bővíteni tervezi a Colruyt Group b2b üzletláncát
Jelentősen bővíteni kívánja B2B láncát, a Colruyt Professionals-t a belga…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >