Egyedülálló borüzleti képzés indul a Tokaj-Hegyalja Egyetemen
Borüzletimenedzser-képzés indít ősszel a Tokaj-Hegyalja Egyetem (THE) fennhatósága alá tartozó Tokaj Wine Business Institute (TWBI). Az egyéves, angol nyelvű posztgraduális képzésen a hallgatók megismerkednek a jelenlegi borászati, borgazdálkodási irányzatokkal, valamint iparág-specifikus üzleti és közgazdasági ismereteket is elsajátítanak – tájékoztatta az intézmény csütörtökön az MTI-t.
A közleményben idézték Stumpf Istvánt, a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnökét: „a TWBI megalapításával új minőséget teremtünk a magyar borszakmai képzésben és felhelyezzük a Tokaj-Hegyalja Egyetemet a nemzetközi wine business képzés térképére, regionális vezető szerepet kialakítva – hűen Tokaj gazdag hagyományaihoz. Hosszútávú terveink között szerepelnek további nemzetközi, borszakmai vezetőket célzó képzések, amelyeket szintén elismert nemzetközi partnerekkel tervezünk megvalósítani”.
A Tokaj Wine Business Institute a külföldi „Wine Business Institute” intézmények példájára alakult meg, oktatási és kutatási tevékenységet egyaránt végez. Az ősszel induló új képzést a dijoni székhelyű School of Wine & Spirits Business at Burgundy School of Business-szel (BSB) kötött együttműködésben indítják, a legsikeresebb hallgatók pedig teljes tandíjmentességet magába foglaló ösztöndíjakat is nyerhetnek – áll a közleményben.
Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója szerint a borüzletimenedzser-képzés elsősorban gazdasági képzettséggel nem rendelkező fiatal borászoknak és borászati ismeretekkel nem rendelkező kereskedelmi szakembereknek ajánlott. Véleménye szerint Közép-Európában egyedülálló a képzés, így nem csak Magyarországból, hanem a környező országokból is számítanak érdeklődőkre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >