Magazin: „Egyedül nem megy!”
Ez is lehetne a jelszava minden közösségnek, akik egy ügyért tesznek, egy irányba hajtanak, és főleg, akik egymást támogatják a közös célok elérése érdekében.
Az elmúlt időben egyre több közösséget van szerencsém belülről látni, megtapasztalni az összetartás erejét, és látni a fejlődésnek azt a sebességét, amelyre egyenként, külön-külön nagy valószínűséggel sokkal lassabban, több energiabefektetésével, és több idő ráfordításával lenne lehetőségük a közösség egyéneinek. Ez nem csak személyekre érvényes, de a cégek képviselőin keresztül magukra a cégekre is.
Több korábbi közösség (szövetség, egyesület, alapítvány stb.) mellett, tavaly februárban alapító tagként vehettem részt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozatának első, alakuló ülésén, és azóta már tagja vagyunk a Magyar Vendéglátók Ipartestületének is, és az idei Business Days konferencián már beépítettük a horeca piac tematikát, hagyományteremtő módon a szakmai programba – hiszen a területnek jelenleg is minden támogatásra szüksége van.
A legutóbbi közösség, amelyhez kapcsolódhattam, az elmúlt időszak egyik legfontosabb témáját tűzte zászlajára: a fenntarthatóság és zöld stratégia fókuszát – mindezt marketing és kommunikációs oldaláról is. Október 20-án így született meg az MMSZ legújabb, Zöld Tagozata. Az alakuló ülésre 25 cég jött el, két kivétellel mindenki, így vagy úgy az FMCG-piac beszállítói és kereskedelmi körébe tartozóan.
„…Az újonnan alakult tagozat célja, hogy platformot biztosítson azoknak a márkáknak, vállalatoknak, amelyek szem előtt tartják a fenntarthatóság elveit, az egyeztetés és a közös álláspontok kialakítását e területen a szakmán belül. Céljuk továbbá a marketingszakemberek figyelmét felhívni a fenntarthatóságra és a környezeti hatásokra, hiszen élhető jövőnk egyik legfontosabb feltétele az ökológiai lábnyomunk azonnali csökkentése…” – írtuk az összefoglaló sajtóközleményben.
A fenntarthatóság önmagában nem létezik, a fenntarthatóság, a „zölden gondolkodás” egy fejlődési folyamatnak is tekinthető. Attól függően, hogy ki hány évesen kerül kapcsolatba az erre irányuló gondolatokkal, információkkal, úgy alakítja a saját hozzáállását. Azok a fiatalok, akik a most trendinek mondott kötelező fenntarthatósági stratégiákba nőttek bele, más elvárásokkal tekintenek a márkákra, vállalatokra és egymásra, hiszen saját maguk számára is a zöld gondolkodás az alapja minden működésnek. A középkorúak vagy idősek számára ez nem feltétlenül jelenti ugyanazokat az igényeket, de folyamatosan egyre többet várnak és egyre nagyobb igényeket támasztanak ők is – bár elsősorban nem saját maguk, hanem gyermekeik, unokáik számára. És ez így van jól.
A Trade magazin által három éve alapított Fenntarthatóság Szimbóluma díj e témában azt a célt hivatott szolgálni, hogy jó és követendő példákat mutasson másoknak, hogy látható legyen, mennyi minden ad lehetőséget a fenntartható és zöld célok eléréséhez, és hogy kicsiben is van értelme elkezdeni, mert ennél fontosabb, hogy kitartóan és hosszú távon épüljön bele az életünk minden terültére, ahol csak lehet.
Ezúton is köszönöm a már eddig belépett tagjainknak, hogy vállalták a közösséghez csatlakozást.
A Tagozat alapítói: Auchan Magyarország Kft., Bio-Fungi Kft., BS Plastic Kft., Duna-Dráva Cement Kft., Expedit Nodum Kft., FINO-FOOD Kft., FoReGo Kft., GL events/Hungexpo Zrt., HUF-BAU Csoport Kft., Kaméleon Reklám Kft., KözértPlusz Zrt., Marketing Art Kft., METRO Kereskedelmi Kft., Nestlé Hungária Kft., Pauker Holding Kft., Pek-Snack Kft., PontVelem Nonprofit Kft., Real Nature Kft., Republic Group Communication Kft., Soós Tészta Kft., SPAR Magyarország Kft., Szöllősi Réka – egyéni tag, The Coca-Cola Company, Terragro Kereskedelmi Kft., Trade magazin/Grabowski Kiadó Kft., Triarco Kft.
Biztos vagyok benne, hogy nem ez az utolsó hír, amelyet a témában publikálunk, és nem ez az utolsó közösség, amelyet munkánkkal támogatni kívánunk! //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >